سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نفت:

تولید نفت را سه روزه به میزان پیش از تحریم‌ها بر می‌گردانیم/ مسئولیت اجتماعی یک ضرورت در صنعت نفت است

زنگنه گفت: اگر تحریم های نفتی ایران لغو شود، تولید نفت را سه روزه به میزان پیش از تحریم‌ها بر می‌گردانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زنگنه وزیر نفت چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، قدم‌های خوبی برداشته ایم، اما باید این فعالیت‌ها در شرکت‌های نفتی نهادینه شود. در دنیا شرکت‌ها بدون اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند .

وی ادامه داد: امروز نظام نامه‌ای را برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت ابلاغ کردیم که قدم اول برای دستیابی به اهداف مسئولیت‌های اجتماعی است.

وزیر نفت تاکید کرد: نفت صنعتی است که ریسک زیست محیطی بسیار بالایی دارد و آلایندگی‌های محیطی اجتماعی تاثیر گذاری در محل برداشت و پالایش خود ایجاد می‌کند. در این نظام نامه تاکید شده که بعد از این هیچ طرحی از مرحله طراحی تا اجرا بدون ملاحظات زیست محیطی اجرا نشود.

وی افزود: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۲ فعالیت عمده داریم بخش اول فعالیت‌های فیزیکی مثل ساخت مدرسه، ورزشگاه و ... و بخش دوم فعالیت‌هایی که آثار فیزیکی ندارد مثل توانمندسازی جامعه، ایجاد شرایط یادگیری حرفه‌ای به خصوص برای بانوان، ایجاد شرایط ادامه تحصیل برای کودکان و ... که با پیگیری این اهداف تاکنون سعی کرده ایم تا بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود را حتی بدون وجود این نظام نامه‌ای که امروز ابلاغ شد اجرا کنیم.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت برای تامین امنیت اطلاعاتی خود به فعالیت‌های امنیتی دستگاه‌هایی همچون وزارت اطلاعات متکی است.

وی افزود: پتروشیمی صنعت پخته ای است زیرا محصولات پایین دستی تولید می کند البته زنجیره ای دارد. پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ دومین جهش بزرگ خود را تجربه می کند و تولید پتروشیمی نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده است. در تدارک جهش سوم پتروشیمی هستیم و در نمایشگاه ایران پلاست می توان دستاوردهای پتروشیمی کشور را دید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه امروزه صنایع پایین دست پتروشیمی سالانه ۶ میلیارد دلار خوراک می خرند و هیچ صنعت دیگری نداریم که  ۶ میلیارد دلار خوراک به پاین دست خود بدهد، افزود:  این ها تبدیل به محصولات نهایی می شود البته اکنون ظرفیت پایین دست پتروشیمی بسیار بالاتر است اما باید بازار برای فروش وجود داشته باشد.

زنگنه ادامه داد: این بازار بخشی صادراتی  و بخشی داخلی است. بازار داخلی به رشد اقتصادی نیاز دارد زیرا ایجاد ثروت امکان تقاضای بیشتر را فراهم می کند. برای تحریک صادرات نیز به بهبود روابط بین المللی نیاز داریم.  

وزیر نفت گفت: آیین نامه پترو پالایشگاه ها در حال نگارش است و تا پایان ماه وضعیت ۳۶۰ هزار بشکه سیراف به نتیجه می رسد.

 وزیر نفت در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در صورت لغو تحریم صادرات نفت ایران، تولید نفت را سه روزه به میزان پیش از تحریم‌ها بر می‌گردانیم.

زنگنه در واکنش به حضور نیروهای نفوذی در صنعت نفت بیان کرد: وزیر اطلاعات در این زمینه شفاف‌سازی کرد. مسئولیت مبارزه با جاسوسان، جلوگیری از نیروهای نفوذی و حفاظت پرسنلی بر عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است و دستگاه‌های اجرایی هیچ مسئولیتی ندارند.

وی ادامه داد: بارها نوشتم صنعت نفت در خط مقدم حمله است و مراقبت و حفاظت کنید. آمریکا تمام تلاشش آسیب زدن به صنعت نفت ایران است. من تا آنجا که بتوانم از اطلاعات در نفت محفاظت می‌کنم و تنها تعداد محدودی از اطلاعات نفتی باخبرند.

زنگنه تاکید کرد: صنعت نفت و نیروهای نظامی در حال حاضر در خط مقدم جنگ هستند.

انتهای پیام/

صنعت نفت در خط مقدم جنگ هستند

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.