سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان آموزش استثنایی با کمبود نیروی انسانی رو به روست

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از مشکلات سازمان آموزش استثنایی را کمبود نیروی انسانی دانست اما گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دانش آموزی بدون معلم و کلاس نخواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن غفوریان در بازدید از آموزشگاه استثنایی شایستگان روستای بُستانو در شهرستان عسلویه بیان کرد: سازمان آموزش استثنایی برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی متولی آموزش و پرورش و توانبخشی هفت گروه از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کشور است.

او از تحصیل بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز زیر پوشش این سازمان خبر داد و افزود: این تعداد دانش آموز در بیش از هزار و ۵۷۰ مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند که حدود ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: این سازمان سعی دارد شرایطی ایجاد کند که دانش آموز با هر نوع تفاوتی بتواند در نزدیک‌ترین مرکز آموزشی به محل سکونت خود تحصیل کند.

غفوریان بیان کرد: اکنون گروه دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و اختلالات هیجانی در گردونه فراگیرسازی سازمان قرار دارند و سایر دانش آموزان مرتبط با سازمان در مدارس ویژه تحصیل می‌کنند.

او گفت: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کتاب‌های درسی برای اول مهر امسال توزیع شده است و در چند روز آینده بقیه نیز توزیع خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در صورت دسترسی به موقع به تخصیص‌های تعیین شده در سال تحصیلی جدید، طرح خدمات حمایتی با برنامه ادامه خواهد داشت.

غفوریان، یکی از افتخارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی را ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی جامع به دانش آموزان اعلام کرد و افزود: بیش از ۷۰ میلیارد ریال در دو سال گذشته برای ارائه خدمات حمایتی از دانش آموزان هزینه شده است و تامین دارو‌های مستمر مصرفی دانش آموزان، وسایل توانبخشی و کمک آموزشی برای دانش آموزان در این دوسال از پرداختی‌های مورد نظر است.

او بیان کرد: با  وجود کمبود نیروی انسانی تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دانش آموزی بدون معلم و کلاس نباشد.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سرویس رفت و آمد هم از اولویت‌های اصلی سازمان است که در سال جدید هم از دانش آموزان در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز زیر پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.