سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۷۸۸ نفر در دوره‌های آموزش صنایع دستی در اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال ۷۸۸ هنرجو در دوره‌های آموزشی صنایع دستی این استان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۶۵۸ نفر در آموزش‌های عمومی شامل مقدماتی، پیشرفته و به آموزی شرکت کردند.

او افزود: هنرجویان شامل ۴۸۷ نفر در اردبیل، ۳۴ نفر در کوثر، ۴۶ نفر در پارس آباد و ۹۱ نفر در نیر است و دوره‌های متنوعی با هدف رونق تولید صنایع دستی و اشتغال آفرینی برگزار شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همچنین ۹۰ نفر در دوره‌های آموزش شاغلین صنایع دستی شرکت کردند که شامل ۶۰ نفر در نمین و ۳۰ نفر در گرمی است.

گلمغانی زاده با بیان اینکه آموزش‌های عمومی در فاز دوم برای ۴۰ نفر در اردبیل و نمین برگزار شده است، افزود: دوره‌های آموزشی شامل قلم زنی، گلیم بافی، ورنی بافی، معرق، معرق منبت، پیکر تراشی، قلاب بافی، تراش سگ، سفالگری و تولیدات چرمی دست دوز است.

او تاکید کرد: دوره‌های آموزشی در شهر‌ها و روستا‌ها برگزار می‌شود و هدف رونق کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در روستا‌ها به منظور کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در فصول پاییز و زمستان نیز تداوم خواهد داشت، گفت: در تعریف دوره‌ها به علاقه مندی مخاطبان نیز توجه شده و رشته‌هایی که می‌تواند در کوتاه مدت بازدهی اقتصادی داشته باشد با اولویت آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ح

دوره‌های آموزشی در شهر‌ها و روستا‌ها برگزار می‌شود

 

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.