سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۸۰ درصدی سد شهید دلنسب کهگیلویه

سد آبی - خاکی شهید دلنسب کهگیلویه با ۸۰ درصد پیشرفت کاری در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از پیشرفت ۸۰ درصدی سد آبی - خاکی شهید دلنسب کوهبرد خبر داد و گفت: این سد از سال ۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی منطقه آغازشد.

او افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و تامین اعتبار مورد نیاز، این سد تا دهه فجر امسال آبگیری و بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست، آبیاری می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم در بازدید از این طرح به اهمیت این سد در رونق و توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز منطقه ساخت این سد کمک زیادی به ایجاد اشتغال و رونق شهرستان می‌کند و باید همه مسئولان تلاش کنند تا با تزریق به موقع اعتبار این طرح در زمان مشخص شده به بهره برداری برسد.  

هاشمی پور افزود: برای تکمیل این طرح ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در سفر وزیر نیرو به استان تلاش میشود تا مشکل تامین اعتبار و نقدینگی طرح حل شود.

علیرضا اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه هم در این بازدید گفت: این طرح ۴۵ میلیارد ریال اعتبار استانی دارد که با پیگیری‌های لازم از دستگاه‌های متولی سعی میکنیم این اعتبارات به موقع جذب شود تا شاهد تسریع در روند کار و رونق منطقه باشیم.

آقای نجات، ناظر اجرای این سد هم با اشاره به مشخصات فنی طرح گفت: طول تاج این سد ۳۶۰ متر، ارتفاع از کف ۲۶ متر، عرض کف سد ۱۱۰ متر و عرض تاج هشت متر است که تاکنون ۲۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده و تا پایان طرح ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی نیز نیاز است.  

تابش نژاد مجری این سد هم گفت: تاکنون ۱۸ متر از ارتفاع سد کار شده که تا دهه فجر امسال و فصل بارندگی ۸ متر و ۵۰ سانتی متر باقی مانده از ارتفاع این سد اجرا و آبگیری می‌شود.

انتهای پیام/پ

پیشرفت  سد شهید دلنسب کهگیلویه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.