سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرامرزیان: حساب فدراسیون‌های ورزشی رفع انسداد می‌شود/ فدراسیون فوتبال برای پرداخت حقوق ویلموتس باید درخواست بدهد/ ۵۰ میلیارد بدهی فدراسیون کشتی تخلف است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان صبح امروز سه شنبه در نشست خبری درباره مسائل مختلف ورزشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری گفت: معاونت ما چند وظیفه بر عهده دارد که تامین، برنامه ریزی، توزیع و گزارش اعتبارات ادارات کل و فدراسیون‌ها است، ما در سال ۹۸ آماری از منابعی که در اختیار داشتیم و توانستیم توزیع کنیم ارائه دادیم، ۳۴۱ میلیارد یعنی ۸۲ درصد منابع را جذب و ۱۱۳ میلیارد به صورت سرمایه‌ای جذب و‌ توزیع کردیم.

در سال ۹۷ بهترین سال را داشتیم، فعالیت‌های توسعه، قهرمانی، همگانی، اشتغال و ازدواج و فعالیت بانوان انجام شد، ما توانستیم اعتبارات را توزیع کنیم، میزان کمک‌هایی هم که به فدراسیون‌ها اختصاص دادیم بالغ بر۲۰۰ میلیارد بود.

برای هر مدال سکه ۲ میلیونی می گرفتیم

او ادامه داد: در سال ۹۷ هزینه سنگینی به دلیل تورم و بالا رفتن قیمت سکه در ستاد مصوب کرده بودیم. برای هر مدال سکه ۲ میلیونی می گرفتیم، ولی هنگام اجرای طرح قیمت سکه بیش از ۵ میلیون‌ تومان بود، اما به هر شکل ممکن از هر هزینه‌ای می‌توانستیم کم کردیم و توانستیم ۸۲ میلیارد برای توزیع اعتبار قهرمانان و مدال آوران‌آسیایی و جهانی گرفته و برای هر امتیاز ۳ میلیون‌ بگیریم و‌اگر می‌خواستیم سکه دهیم ۱۴۰ میلیارد می‌شد که برای هیچ بخشی قابل تحمل نبود.

فرامرزیان ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌ها که تعریف می‌شود شامل سامان‌دهی استان‌ها و منابع انسانی فدراسیون‌ها است.

۸۲ میلیارد تومان برای توزیع اعتبار قهرمانان و مدال آوران‌آسیایی و جوانب دیگر در نظر گرفتیم

فرامرزیان بیان کرد: سربلندانه ۸۲ میلیارد تومان برای توزیع اعتبار قهرمانان و مدال آوران‌آسیایی و جوانب دیگر در نظر گرفتیم و برای هر امتیاز ۳ میلیون می‌دهیم و‌اگر می‌خواستیم پاداش را به صورت سکه بدهیم ۱۴۰ میلیارد تومان می‌شد که برای هیچ بخشی قابل تحمل نبود، بخش دیگر از فعالیت‌ها به صورت سامان‌دهی استان‌ها و منابع انسانی فدراسیون‌ها تعریف می‌شوند. اگر چه این فعالیت‌ها مستقل است، اما برای تعامل و مسائل مختلف بر عهده ماست.

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش خیلی غنی نیست و حقوق و مزایا خیلی خوب نیست و ۶۸ درصد بلا تصدی، ۳۳ درصد قراردادی و ۳۳ درصد آن‌هایی که در ورزش هستند نیروی طرحی به حساب می‌آیند. در ساختار ما چنین وضعیتی مطلوب نیست. یک برنامه جدی در نظر گرفتیم و از سال ۹۶ سعی کردیم نیروی جوان و توانمند را به سایر دستگاه‌ها ندهیم و از نیرو‌های جوان استقبال کنیم. به هر حال در شرایط سخت در قالب ماموریت موافقت می‌کنیم و ما مصمم‌ هستیم این‌اتفاق بیافتد. اقدامی برای تبدیل وضعیت داشتیم که ۴۸ درصدش انجام شده، اما آن چه مشخص است برای سامان دهی درخواست دادیم و منتظر عزم ملی برای حل آن هستیم. پایه حقوق‌ها پایین است، زیرا اعمال افزایش‌ها پایین‌ترین بوده و سال ۹۵ به حقوق‌ها افزوده شده، اما به صورت کم این کار صورت گرفته است.

او بیان کرد: امیدوارم بتوانیم شرایط را مطلوب کنیم و بخش دیگر بهسازی تشکیلاتی است. به هر حال سال ۹۷ توانستیم تشکیلات را به خصوص در استان‌ها بهینه کنیم و امیدواریم سال ۹۸ بهسازی اداره ورزش و جوانان در دستور کار باشد. همچنین اقدامات موثری هم در دولت الکترونیک داشتیم و توانستیم امتیاز مناسب را از طریق اداره استخدامی فراهم آوریم و استقرار اتوماسیون در سراسر کشور شامل فدراسیون‌ها و اداره کل‌ها انجام شد.

فرامرزیان تصریح کرد: سامانه‌ای طراحی شده بود که فعال نبود و این بار سامانه‌ای برای ورزشکاران و ورزشگاه‌ها فعال کردیم و به امید خدا تا پایان ۹۸ اطلاعات مربوط به ورزش، اماکن و مختصات به زودی بارگذاری و قابل استفاده است. ما به واسطه این سامانه کلیه کار‌ها را ساده و عملیاتی کردیم و مراکز مشاوره باشگاه‌ها و همه قسمت‌های مربوط به صدور مجوز انجام شده است.

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: یک‌نسخه جدید برای کسب و کار انجام شده و همه عملیات و اقداماتی که باید انجام می‌دادیم را ساماندهی کردیم. شناسه‌ها را در دستگاه‌ها اجرایی کردیم و برای مردم یک‌سری اطلاعات قابل رویت است که برای مدیریت و برنامه ریزی به درد می‌خورد و هم این که قابل دسترس است. اقدامات متعدد درباره دولت الکترونیک و نرم افزار‌های لازم را خریداری کردیم و‌سعی کردیم مجموعه فعالیت‌ها را انجام دهیم و ۱۲۰ مجوز گرفتیم و امتحان‌ها انجام شد و به امید خدا ۱۲۰ نفر به این مجموعه اضافه خواهند شد.

استخدام قهرمانان را از زمان شروع تاکنون به حدود ۱۰۰ نفر رساندیم

فرامرزیان بیان کرد: استخدام قهرمانان را از زمان شروع تاکنون به حدود ۱۰۰ نفر رساندیم که ۸۶ نفر جذب اداره ورزش و ۱۴ نفر در سایر دستگاه‌ها مشغول به کار شدند. همچنین در مجموع ۲۰۹ نفر هم به سایر ارگان‌ها معرفی کردیم. ظرفیت قانونی ارزشمندی است که در وزارت قرار دارد و در ماده ۵ وجود دارد. ما مکان‌های ورزشی زیادی داریم که برای مدیریت و‌استفاده ناگزیر از ماده ۵ و ۸۸ است و در سال ۹۷ اعتباری که پیش بینی کردیم ۷۷ میلیارد بود و با معدل ۱۰۵ درصد موافقت شد و ما توانستیم این موارد شناسایی کنیم و پول هم عینا برگشته است. برخی فکر می‌کنند استفاده دیگری از پول می‌شود، اما پولی که می‌آید عینا در همان جا مصرف می‌شود.

او بیان کرد: هزینه‌های جاری انجام شده و پول این هزینه‌ها هم به ورزش بازگشته است و به نوعی تعداد ۲۰۰۰ عدد از این مکان‌ها توسط هیئت‌های ورزشی بوده است. یکی‌از خصوصیاتی که وجود دارد این مکان‌های ورزشی را جز به افرادی که مجوز دارند نمی‌توانیم بدهیم یعنی به هیئت‌ها یا باشگاه‌ها می‌توانیم محل‌های ورزشی را اهدا کنیم و در مجموع این مکان‌های ورزشی در اختیار غیر متخصص‌ها نبوده است. در سال ۹۵ مکان‌های ورزشی را با مبالغ حدود ۲۴، ۳۶ و ۴۵ میلیارد با مشارکت خصوصی توانستیم بهسازی کنیم. امیدواریم بتوانیم برنامه ریزی داشته باشیم و با استان‌ها جلسه گذاشتیم و منابع را بررسی کردیم و برنامه ریزی داشتیم و امیدواریم بتوانیم با تخصیص اعتبار اقدامات موثری در پروژه‌ها انجام دهیم.

فرامرزیان بیان کرد: پرداخت به فدراسیون‌ها نشان می‌دهد که وضعیت مالی مان خیلی روشن نیست و شرایطی وجود ندارد تا به ما اعلام کنند که چقدر می‌توانند منابع مالی اختصاص بدهند. از میزان ابلاغ اعتبار ۲۵ درصد کسر شده است و‌تلاش می‌کنیم حداقل نیاز‌ها را در نظر بگیریم و در ۴ مرحله پرداخت و در هر مرحله ۱۰ میلیارد توزیع شده است. البته المپیکی‌ها وضعیت ویژه‌ای دارند و منابع مشخص است و با توجه به شرایط اقتصادی حامیان مالی هم کمتر به میدان می‌آیند و بحث اعزام و شرایط مدال آوران را فراهم می‌کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره تاج که گفته بود ۹ ماه است پولی از وزارت نگرفتیم و شرایط مالی استقلال و پرسپولیس گفت: درباره فوتبال باید بگویم که ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به فدراسیون فوتبال تا فروردین ۹۸ دادیم. به هر حال فدراسیون فوتبال باید الزاماتی را باید در ورزشگاه هایش لحاظ می‌کرد به همین علت تعاملی با وزارت ورزش و جوانان داشتند و برای پرداخت پول این موارد الزامی است. این موارد به مسائل فنی ارتباطی ندارد، اما امیدواریم اصلاحات انجام شود تا مشکلات حل شود. ما دو برابر پرداخت به غیر از پاداش‌ها داشتیم و نمی‌توانیم تخلف کنیم و باید الزامات اجرایی شود.

حساب فدراسیون‌های ورزشی رفع انسداد می‌شود

فرامرزیان بیان کرد: فدراسیون‌ها اطلاعی از اظهار نامه‌های مالیاتی که باید پر می‌کردند نداشتند و ما از سال قبل که فهمیدیم به همه گفتیم حساب‌ها را پر کنند. اظهارنامه‌ها را ذی حساب‌ها دیدند و مصر هستیم بدهی فدراسیون‌ها و دو شرکت دولتی استقلال و پرسپولیس حل شود و این منابع باید از طریق دولت حل شود که نشده است. به هر حال عملیات رفع انسداد عملیات بانکی در حال انجام‌ است.

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان گفت: قانونی در سال ۹۸ برای محدودیت عضویت دولتی‌ها جهت حضور در هیئت‌های مدیره ابلاغ شد و این عضویت منوط به ابلاغ آیین نامه است. ما هم با توجه به قانون قبلی که چه افرادی می‌توانند در هیئت مدیره یک شرکت دولتی باشند عمل کردیم و اکنون یک فرد دولتی می‌تواند در هیئت مدیره حضور داشته باشد بدون این که حقوق بگیرد.

فرامرزیان بیان کرد: برخی از افراد می‌گویند چرا وزارت ورزش و جوانان دخالت می‌کند و یک‌زمانی هم می‌گویند چرا وزارت به فدراسیون‌ها پول نمی‌دهد. به هر حال نهاد‌ها مستقل هستند تا مدیریت منابع و فعالیت هایشان را داشته باشند و ما هم کمک می‌کنیم و مبلغ را هم بر اساس توافق می‌دهیم. فدراسیون‌ها ملزم به پاسخ گویی هستندو مسائل مالی شان باید شفاف باشد و قابل رویت باشد که از چه منابعی می‌گیرند و چه هزینه‌ای دارند و زمانی که قرارداد می‌بندند باید به جیبشان نگاه می‌کردند. ما به فدراسیون‌ها می‌گوییم که برای کمک‌ها باید الزامات ما را رعایت کنند تا ما بتوانیم کارمان را انجام دهیم، اما واقعیت این است که پول به آن‌ها پرداخت می‌کنیم. همچنین فدراسیون فوتبال چه مکانیزی برای گرفتن پول از فیفا و.. دارد به خودشان ارتباط دارد. ما در همه جا با فدراسیون‌ها همکاری و کمک می‌کنیم و حتی به کسانی که نمی‌توانند به دلیل شرایط فعلی کشور پولی بگیرند گفتیم با آن‌ها همکاری می‌کنیم و از طریق سفارت‌ها همکاری می‌کنیم.

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان گفت: پرداخت‌های ما مستلزم رعایت الزامات است و تاج باید به طور رسمی مکتوب کند تا جواب بدهیم و متوجه عملیاتی شدن در رسانه‌ها نیستم.

او‌درباره جلسه داورزنی با فدراسیون‌ها و سررسید ۹۸ و دلیل تاخیر آن‌گفت: سرفصل‌های مالی توافق شده و حدود منابع را اعلام کردیم و باید بگویم وضعیت مالی مان چطور است و سال متفاوتی را پشت سر گذاشتیم. ما غیر شفاف نبودیم و منابعی که در فوتبال در نظر می‌گیریم به طور مثال برای جام جهانی در نظر گرفتیم مشخص است. منابع مالی را در اختیار فدراسیون کشتی قرار دادیم و آن‌ها گفتند ۵۰ میلیارد بدهی دارند. ما در فضای کاری سعی می‌کنیم توافق داشته باشیم و سال قبل هم‌۱۶ میلیارد دادیم در صورتی که توافق ۱۲ میلیارد بود، ما نمی‌توانستیم هر چه خواستند بدهیم و باید به گونه‌ای ساماندهی کنیم و باید ببینیم که مشکل چه بوده که این بدهی وجود دارد.

او بیان کرد: تمام اخبار را درباره منابع مالی رصد کردیم و همه اعلام کردند و ما هم دوازدهم پرداخت کردیم و به جای ۵۰ میلیارد، ۲۰۰ میلیارد پرداخت کردیم و‌سعی می‌کنیم به فدراسیون‌های المپیکی منابع مالی را پرداخت کنیم.

فدراسیون‌های ورزشی ۵ سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده بودند

او در پاسخ به سوالی درباره راهکار برای بسته نشدن حیاب‌ها گفت: فدراسیون‌های ورزشی ۵ سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده بودند و علی الحساب شده بود. به هر حال جلسات زیادی برگزار شد و در آخر حساب‌های مالی رفع انسداد شد. فدراسیون‌ها و ما پول نداریم و نمی‌توانیم این حجم مالی را پرداخت کنیم. به هر حال امیدوارم بعد از دستور صریحی که داشتیم همه از سال ۹۶ اظهارنامه‌های مالیاتی را انجام داده باشند. همه فدراسیون‌ها دارای حساب در بانک‌مرکزی هستند و کمک‌ها به آن جا واریز می‌شود تا مالیات‌ها کسر شود. وقتی خرانه دار حسابر سی مالی را پنهان می‌کند این گونه می‌شود و بازرس باید همه چیز را اعلام کند و زمانی که پوشش نیست این‌اتفاق‌ها می‌افتد. به هر حال سعی می‌کنیم طوری عمل کنیم که مشکلی پیش نیاید.

فرامرزیان بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی نظرش بر این است که هر لحظه امکان واگذاری بود انجام شود. به هر حال تلاشی برای اصلاح مصوبه و این که به چه طریق واگذار شود باید صورت می‌گیرد. نگاه وزارت خصوصی سازی این ۲ باشگاه است نه این که دست دولت بماند و خصوصی به معنای واقعی باید انجام شود.

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان گفت: بعضی فدراسیون‌ها استنکاف می‌کنند و اطلاعاتی که دریافت می‌کنند از خزانه دار است و همه باید با دقت بیشتری صورت بگیرد. اگر می‌توانستند مسائل مالی را رویت کنند و نگفتند در آن صورت باید به مراجع قانونی پاسخ گو‌باشند. یکی‌از کار‌هایی که کردیم حسابرسی بوده است که فدراسیون‌هایی که با مشکل رو‌به رو بودند حسابرسی داشته اند در صورتی که باید تعهدی باشد که قابل رویت است، یعنی اگر کسی رقمی ورود و‌خروج‌کرد به طور عملی مجرم‌است. اطلاعات را چک‌کردیم و مبارزه با پول شویی را انجام می‌دهیم و به خزانه دار‌ها آموزش دادیم. همچنین نحوه برگزاری مجامع و دیگر مسائل را باید بهبود بدهیم و کمک‌های مردمی و دولت هم‌قابل رویت است. زمانی که در بانک مرکزی حساب مالی باز شد همه چیز روشن شد و در مجموع ۸۰ نفر اعزام شدند و بدهی‌ها بابت افراد اضافه‌ای است که حضور داشتند و ما باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود. ۲۰ نفر بدون مجوز و ۱۰۰ نفر با مجوز به مسابقات رفتند و آن‌هایی که بدون مجوز رفتند باعث ایجاد بدهی‌ها شدند.

او‌درباره پرداخت پاداش‌های باقی مانده سال‌های ۹۷ و ۹۸ گفت: معدود ورزشکاری داریم که پاداشش پرداخت نشده باشد و به افراد باقی مانده همزمان با مدال آوران سال ۹۸ پاداششان را می‌دهیم. مصوبه شورای بازی‌ها برای بازی‌های آسیایی متفاوت بود.

او درباره ممنوع الخروجی برخی از ورزشکاران گفت: این موضوع به علت بدهی مالیاتی است، یکسری از فدراسیون‌ها روسای قبلیشان بدهی داشتند و این موضوع باعث شد که افرادی که اکنون رئیس فدراسیون‌ها هستند ممنوع الخروج شوند و با رفع انسداد این موضوع حل شد.

اساسنامه مالی یک هفته قبل از مجمع باید به رویت همه برسد

فرامرزیان تصریح کرد: اساسنامه مالی یک هفته قبل از مجمع باید به رویت همه برسد و ۲ هفته قبل از مجمع باید این اساسنامه را بگیریم تا منطبق‌کنیم. البته اساسنامه مالی مستلزم روند اصلاحی جدی‌است و این موضوعاتی است که به صورت سنتی برگزار می‌شده است. سعی کردیم‌همه فدراسیون‌ها مجمع مالی خود را برگزار کنند و یکسری از فدراسیون‌ها رعایت کرده بودند و در سال ۹۸ برای آموزش‌ها بازرس‌ها داریم و این‌اتفاقات می‌افتد تا مشکلات مجامع حل شود و حسابرسی بر خط و‌قابل رویت باشد.

معاون مالی وزارت ورزش و جوانان درباره بحث ارز فدراسیون‌ها گفت: با توجه به نوسانات ارزی پیگیری‌هایی از بانک مرکزی داشتیم و ارز‌ها را با بهترین رقم نرخ دولتی برای فدراسیون‌ها تامین می‌کنیم و فدراسیون‌ها هم علاقه‌مند هستند تا این کار انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.