سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه‌های عمومی به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شده اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه‌های عمومی با مطالبه مردم تبدیل به قطب فرهنگی منطقه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان خوشاب با تاکید بر اینکه کار فرهنگی کار امید بخشی به جامعه است گفت: با مطالبه دقیق مردم کتابخانه‌های عمومی تبدیل به فرهنگسرا‌های عمومی و قطب فرهنگی منطقه شده اند.

او تصریح کرد: کتابخانه‌ها با تبدیل شدن به مکانی برای مرکز رشد، افزایش دانایی، کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از مشکلات اجتماعی و افزایش مهارت و توانمندی نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای آن هاست، که استفاده از این ظرفیت عظیم با به کارگیری کتابداران خلاق و تحصیل کرده یک ضرورت انکارناپذیر امروز ما است.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستا‌های پرجمعیت از اولویت‌های این نهاد است گفت: به برکت هفته دولت آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر مشکان به مساحت ۲۶۰متر و نیز کتابخانه عمومی روستای رباط جز به حدود مساحت ۲۲۰متر مربع امروز بعداز جلسه شورای اداری برگزار خواهد شد.

حسن ابارشی فرماندار شهرستان خوشاب در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی و نیز روسای ادارات شهرستان خوشاب در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد گفت: هم اینک تنها یک کتابخانه عمومی در شهرستان ۴۰ هزار نفری خوشاب وجود دارد که با آغاز عملیات احداث کتابخانه‌های شهر مشکان و روستای رباط جز امیدواریم خلا این مهم در شهرستان خوشاب مرتفع شود.

او تصریح کرد: اگر ما بتوانیم با کار فرهنگی درست، فرهنگ عمومی را ارتقا بخشیم، حتما شاهد پیشرفت در دیگر حوزه‌ها هم خواهیم بود که کتابخانه‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای کار فرهنگی صحیح هستند.

انتهای پیام//ف.غ


آیین کلنگ زنی دو کتابخانه عمومی در شهرستان خوشاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.