سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برگزاری اولین نمایشگاه اربعین در کربلا

حسینی گفت: امسال برای اولین بار، نمایشگاه اربعین در کربلا برگزار می‌شود.

سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال برای اولین بار، نمایشگاه اربعین در کربلا برگزار می‌شود، این نمایشگاه بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی و به عبارتی قبل از اربعین گشایش می‌یابد.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه شرایط تجارت بین دوکشور مساعد است، تصریح کرد: زمانی که تعطیلی در کشور رخ می‌دهد تا حدی روابط تجاری را کمرنگ می‌کند.


بیشتر بخوانید: عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات ایران به عراق/ پیش بینی روند رو به رشد صادرات 


حسینی با بیان اینکه بین عاشورا و اربعین افزایش صادرات مواد غذایی افزایش می‌یابد صریح کرد: دلیل این امر را می‌توان افزایش مواد غذایی وترانزیتی در این ایام دانست.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار کرد: در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی، بسیاری از مرز‌ها همچون چزابه، خرمشهر و... باز است تا زائران حسینی بدون هیچ مشکلی رفت و آمد کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای این ایام درنظر گرفتیم تا زائران بدون هیچ مشکلی رفت و آمد داشته باشند اظهار کرد: تمام برنامه ریزی‌ها در این خصوص گرفته شده و امیدواریم که مشکلی در این امر نداشته باشیم.

به گفته دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق، خرید کالا از عراق برای مراسم اربعین شروع می‌شود و هیچ نگرانی بابت صادرات و مرز‌ها نداریم.

انتهای پیام/

شرایط تجارت بین دوکشور  ایران و عراق مساعد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.