سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت میراث فرهنگی خبر داد؛

پیش بینی ورود ۱۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور

سرپرست وزارت میراث فرهنگی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح سفره‌خانه سنتی در خانه چهره‌نگار شیراز، گفت: پارسال هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران آمدند که برآورد می‌شود که در پی ورود این گردشگران، حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب شده باشد.

او افزود: ورود هر گردشگر خارجی حدود هزار و ۴۰۰ دلار درآمد برای کشور در پی دارد و این صنعت می‌تواند یکی از ستون‌های اقتصاد مقاومتی ایران محسوب شود.

مونسان با اشاره به چشم انداز ورود ۲۰ میلیون گردشگر به ایران در سال‌های آینده گفت: در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ورود گردشگران خارجی به کشور ۴۰ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود امسال عدد ۱۰ میلیون گردشگر ورودی به ایران محقق شود.

او شرایط شهر‌های کشور را برای ورود گردشگران بسیار مناسب دانست و گفت: طرح‌های گردشگری در سراسر کشور با حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرا است.

مونسان اظهار داشت: دو هزار طرح گردشگری در کشور شامل ساخت ۵۰۰ هتل با اعتبار مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با بیان اینکه دولت بودجه مرمت و بهسازی همه بنا‌های تاریخی ایران را ندارد، افزود: با بهره گیری از توان بخش خصوصی، بنا‌های در حال تخریب تاریخی کشور احیا و اشتغال زایی مناسبی به واسطه آن ایجاد خواهد شد.

مونسان تصریح کرد: فقط در دولت دوازدهم بیش از چهار هزار و ۲۰۰ موافقت اصولی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری صادر شده است.
انتهای پیام/م

پیش بینی ورود ۱۰ میلیون گردشگر خارجی به ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.