او با توجه به هجمه علیه عملکرد ضعیف مدارس دولتی در پاسخ به پرسشی مبنیبر اینکه شاخصی کلی برای عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی تاکنون برآورد شده است یا خیر، ادامه داد: در این مورد هنوز جمعبندیها تکمیل نشده است، اما به این موضوع اعتقاد داریم که موفقیت دانشآموزان موضوعی چندعاملیست و آموزش و پرورش به تنهایی در این موضوع دخالت ندارد.
ساکی افزود: ویژگیهای فردی، محتوای کتابهای درسی، همکلاسیها، تجهیزات و شرایط خانوادگی در موفقیت دانشآموز دخیل است بنابراین عملکرد دانشآموزان را نمیتوان صرفا به نوع مدرسه ارتباط داد.
بیشتر بخوانید: برنامه امتحانات نهایی شهریور ۹۸ ابلاغ شد+لینک دانلود
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات برای دانشآموزان مناطق سیلزده گفت: همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، ۳ نوبت امتحانی در ماههای خرداد، تیر و شهریور برای دانشآموزان مناطق سیلزده در نظر گرفته شد که ۲ نوبت قبلی برگزار شد و جاماندگان میتوانند در امتحانات نهایی شهریورماه که اکنون در حال برگزاری است هم شرکت کنند.
او درباره برگزاری امتحانات نهایی برای پایههای دهم و یازدهم،اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی، برای سال تحصیلی آینده هم فقط پایه دوازدهم امتحان نهایی دارد و برای ۲ پایه دهم و یازدهم هنوز تصمیمگیری قطعی نکردهایم چراکه انجام این فرآیند به زمان و زیرساختهای لازم نیاز دارد.
انتهای پیام/