سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

تامین کالا‌های اساسی شرکت‌های خودروسازی از طریق بندر چابهار/ بزرگترین بندر اقیانوسی کشور؛ کلید توسعه محور شرق

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مواد اولیه و قطعات خودرو که تامین آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است در آینده از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد علی حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه هماهنگی واردات قطعات و مواد اولیه شرکت‌های خودروسازی کشور از طریق بندر چابهار که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور کلید توسعه محور شرق است.

او از بندر چابهار به عنوان گوهری گرانبها یاد کرد و افزود: این بندر با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیک خود در کشور نقش کلیدی ایفا کرده است و مسیر توسعه‌ای را با جهش بیشتری طی می‌کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای رعایت اصل پدافند غیر عامل، اختصاص ۵۰ درصد کالا‌های اساسی وارداتی دو شرکت بزرگ دولتی کشور از طریق بندر چابهار توسط وزارت صمت ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید: تاکید پوتین بر سرمایه گذاری در بندر چابهار


تاکید بر تعامل شرکت‌های خودروسازی و گمرک چابهار

حمزه کشاورز، رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی نیز در این نشست با تاکید بر رفع برخی موانع و تعامل شرکت‌های خودروسازی و گمرک چابهار به منظور سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم باید نسبت به ارائه تسهیلات لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.

بندر چابهار؛ بدون محدودیت در پذیرش کالا و کشتی

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به قابلیت بالای بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا گفت: این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵/۸ میلیون تن کالا شرایط مطلوبی برای صادرات و واردات کالا دارد.

آقایی اظهار کرد: در این راستا ۳۰ دستگاه استراتژیک به منظور سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری به تجهیزات این بندر اضافه شده است.

او با اشاره به استاندارد‌های بالای بندر شهید بهشتی چابهار افزود: این بندر قابلیت پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما را دارد و از نظر پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی ندارد.

در این نشست مقرر شد پس از ارائه مشوق‌ها و کاهش هزینه‌های تمام شده کالا با هم افزایی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگان‌های مرتبط نسبت به انتقال بخشی از کالا‌های مورد نیاز خودروسازی‌های کشور اقدام شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.