سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح های حمایتی صندوق رفاه دانشجویی

طرح‌های حمایتی صندوق رفاه دانشجویان در ۲۱ قالب اجرا می‌شود تا تمامی دانشجویان به‌ویژه محرومان از خدمات یکسان برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس قنبری قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع مدیریت سرا‌های دانشجویی غیردولتی و خودگردان، در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌های حمایتی صندوق رفاه دانشجویان در ۲۱ قالب اجرا می‌شود تا بیش از ۳.۵ میلیون دانشجوی دانشگاه‌های کشور مشکلی از دوران تحصیل نداشته باشند.

او تصریح کرد: بیش از  ۳.۵ میلیون نفر در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندوق رفاه دانشجویان طرح‌های حمایتی از این گروه را در ۲۱ قالب تدوین و اجرایی کرده تا تمامی دانشجویان به‌ویژه محرومان از خدمات یکسان برخوردار شوند.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اجرای برنامه های متعدد برای دانش جویان جدید الورود گفت: معتقدیم که عموم دانشجویان به‌خصوص افراد مستعد کم‌درآمد نباید از تحصیل باز بمانند و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در بخش‌های مختلفی همچون اسکان، شهریه، ازدواج , سفر حج و عتبات عالیات اختصاص می‌یابد.

قنبری افزود: بالغ بر ۱۱۴ میلیون پرس غذا در طول سال تحصیلی برای دانشجویان با بالاترین کیفیت طبخ می‌شود و در حوزه اسکان نیز بهترین خدمات در ۱۲۷۲ سرای دانشجویی ارائه می‌شود؛ تسهیلات دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان به متقاضیان اعطا می‌شود .

او ادامه داد: در سال‌های گذشته بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان بدهی دانشجویان را داشتیم و اگر حمایت مسئولان بهتر شود مشکلات آن‌ها در بحث پرداخته شهریه، اقامت در سراها و تغذیه برطرف می‌شود؛ دانشجویان معوقات خود را هرچه سریع‌تر بپردازند تا شامل جریمه بابت تأخیر در پرداخت‌ها نشوند.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت نخست سرا‌ها باید حفظ کرامت انسانی دانشجویان باشد و احترام به مذاهب، فرهنگ‌ها و قومیت‌ها هم نباید فراموش شود؛ سرا‌ها باید محیطی علمی و مسکونی باشد .
 
انتهای پیام//م.پ
 

برخورداری دانشجویان محروم از طرح های حمایتی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.