سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در زنجان؛

بزرگترین سرمایه اجتماعی اعتماد ملت به حاکمیت است

وزیر کشور گفت: اعتماد،بزرگترین و بالاترین سرمایه اجتماعی دولت‌ها و حاکمیت است و ایجا و تقویت پیوند بین دولت و ملت بر مقبولیت و مشروعیت دولت‌ها می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، وزیر کشور در جشنواره شهید رجایی گفت: تا قبل از انقلاب به معنایی واقعی کلمه دولتی که مشروعت و مقبولیت داشته باشد و مورد حمایت مردم باشد نبود.
 
او افزود: در قدیم مردم به صورت رسمی و به اقتضای احتیاجات با دولت ها ارتباط داشتند، ولی هیچ وقت دولت را از خودشان نمی‌دانستند و این موضوع موجب شکاف بین دولت و ملت بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد:قبل از انقلاب انتخابات فرمایشی بود و افرادی که حاکمیتی بودند تعیین می‌شدند، ولی پس از انقلاب یک از مهمترین کار‌های امام راحل مشروعیت بخشیدن به هیات حاکمه کشور بود که این خود حاصل ارتباط دوسویه ملت و دولت بود.

وزیر کشور گفت: که اگر در کشوری هیات حاکمه مشروعیت نداشته باشد به یقین دولت‌ها موفق نخواهند بود و رابطه ملت و دولت مبتنی بر بی اعتمادی خواهد بود.
 
  او با بیان لینکه با تحقق انقلاب اسلامی  امام راحل مشروعیت نطام  را هم از نظر دینی و هم از منظر اجتماعی محقق ساختاضافه کرد: اگر انقلاب از سال ۵۷ تا امروز با مقاومت در برابر همه هجمه‌ها توانسته خود را حفظ کند و نشاط و توسعه برای کشور به وجود بیاورد  این حاصل اعتماد متقابل بین ملت و دولت است.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مشروعت و مقبولیت بخشیدن به نهادهای حکومتی است که امروز نظام رسانه ای غرب در تلاش است با تعمیم بخشی اشکالات فردی کل نهادها را زیر سوال ببرد .
 
رحمانی فضلی افزود: اگر به امید و اعتماد مردم خدشه وارد شود  هر اشکالی در چارچوب نهادهای حاکمیتی اتفاق بیافتد مردم با سوءظن به آن نگاه می کنند.
 
وزیر کشور تقویت نهاد‌های حاکمیتی را وظیفه همگانی دانست و افزود: وقتی که نهاد‌های حاکمیتی مانند سپاه پاسداران و قوه قضاییه با اقتدار عمل می‌کنند مردم به نظام اسلامی امید وارتر می‌شوند.
 
وزیر کشور  تصریح کرد: باید بدانیم که افراد و مسئولیت ها گذرا هستند اما نظام و حاکمیت پا برجا خواهد ماند چراکه مردم پای این حکومت مبارزه کرده اند و شهید داده  اند.
 
او سرمایه اجتماعی را بالاترین  سرمایه حاکمیت و دولت برشمرد .
 
رحمانی فضلی هدف از برگزاری آیین هایی چون جشنواره  شهید رجایی را تقویت پیوند دولت و ملت و افزایش رضایت مندی مردم  از دستگاه های اجرایی دانست.
 
او بر فشارهای سیاسی و اعمال تحریم های بی سابقه دشمنان علیه ایران اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته تحریم های شدیدی علیه ملت ایران اجرا شده که بی سابقه و ظالمانه بوده  است.
 
وزیر کشور  با بیان اینکه  با تجربیاتی که داشته ایم تحریم های ظالمانه دشمنان آسیب جدی به کشور وارد نکرده  افزود: مهمترین عنصر مقاومت در کشور مردم هستند که  با وجود همه تحریم ها پای انقلاب خود ایستاده اند.
 
او ادامه داد: امروز دنیا در یک مسابقه پر سرعت تغییر و تحول در حوزه تمدنی است و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در مدار رقابت با آنها قرار داریم چون مدعی هستیم حکومت اسلامی حکومت منحصر به فرد برای پاسخگویی به مطالبات مردم است، و تحقق ماندن در این رقابت مستلزم فکر ،کار ،تلاش و برنامه ریزی است.
 
در پایان این مراسم از دستگاه های برتر  استان  تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ن

صحبت های وزیر کشور در زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.