سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز به افزایش فضای فرهنگی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از لزوم افزایش فضا‌های فرهنگی و هنری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید عباس صالحی در آیین افتتاح طرح‌های فرهنگی و هنری استان اصفهان  ضمن اشاره به لزوم افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در جامعه گفت: سرعت شهر نشینی در سال‌های اخیر بالا رفته و در حال حاظر ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها ساکن هستند ومتناسب با این رشد جمعیت ویژگی‌ها و زیست بوم شهری را پدید آوریم و در صورت به وجود نیامدن این ویژگی‌ها شهر مکان مناسبی برای زیست بوم شهری نخواهد بود و با زندان‌های جمعی تفاوتی نخواهد داشت.

او افزود: در حوزه فضا‌های فرهنگی و هنری نیاز‌های فراوان و جدیتری در کشور احساس می‌شود که هم دولت مردان وهم مردم و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر فضا‌های فرهنگی و هنری شهر را گسترش دهند، زیرا در این فضا‌ها هویت فرهنگی و هنری ساخته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه سینما در سال ۹۱ و ۹۲ فقط تعداد ۲۴۷ سالن سینمای فعال در کشور وجود داشت، این تعداد در سال ۹۷ به ۵۵۰ سالن سینما افزایش یافته است که این آمار نشان می‌دهد تعداد سالن‌های سینمای کشور در طول ۶ سال گذشته نزدیک به ۲ برابر شده است، هم اکنون با طرح سالن‌های سینمایی امید که سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری وزارت کشور در حال انجام آن است، ساخت ۱۰۰ سالن سینمای دیگر در حال انجام است.

صالحی ضمن اشاره به افتتاح هفت کتابخانه در هفته دولت در استان اصفهان گفت: در حوزه کتابخانه‌ها گام‌های روبه جلو برداشته شده است، در آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد ۳۷۳ کتابخانه در کشور در حال فعالیت بود که و این تعداد در سال ۹۷ به ۳۴۴۵ کتابخانه عمومی رسیده است، در شش ساله اخیر حیات دولت یازدهم و دوازدهم در حدود ۶۰۰ کتابخانه در کشور ساخته شده است. در سال ۹۷ تعداد ۵۳ کتابخانه در کشور افتتاح شد واز ابتدای امسال تا کنون حدود ۴۰ کتابخانه دیگر افتتاح شده است.

او ضمن تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از فضا‌های فرهنگی کشور گفت: این نگاه در رویکرد جدید وزارت ارشاد در حال پیگیری است که ۳۴۴۵ کتابخانه موجود را تبدیل به باشگاه‌های فرهنگی چند منظوره شود و محیط کتابخانه با محوریت کتاب تبدیل به فضایی برای حوزه‌های مختلف فرهنگی، رسانه‌ای و دینی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز در کنار دیپلماسی رسمی، دیپلماسی عمومی مطرح است. دیپلماسی عمومی می‌تواند قدرتمند‌تر از دیپلماسی رسمی در مسیر منافع ملی کشور عمل کند و در بین حوزه‌های دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی جایگاه خاص و مقتدری دارد و هیچ بخشی از دیپلماسی عمومی به اندازه دیپلماسی فرهنگی نمی‌تواند در ارتباط با منافع ملی کشور‌ها موثر نباشد.
انتهای پیام/ی
 
 

دو برابر شدن سالن‌های سینمای کشور در ۶ سال اخیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.