سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محتوای ۱۲ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در کانون

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور از تولید محتوای ۱۲ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در کانون پرورش فکری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا زمردیان در جمع کارکنان کانون پرورش فکری استان فارس با اشاره به این‌که نیاز مخاطب در هر دوره زمانی تفاوت دارد و کانون پرورش فکری در ظرف زمانی خود قابل تعریف است، بیان کرد: اگر کانون در گذشته موفقیت‌های چشمگیری داشته، یکی از دلایل آن نداشتن رقبای جدی مانند اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و تلویزیون‌های ۲۴ ساعته است.

او افزود: بدون شک نیاز مخاطب امروز با مخاطب چند دهه پیش تفاوت‌های زیادی دارد و دیگر در عصر دیجیتال نمی‌توان نیاز مخاطب را تنها با برگزاری کلاس‌های سفال‌گری و نقاشی برطرف کرد، چراکه ما با متفاوت‌ترین جوانان و نوجوانان همه تاریخ مواجه هستیم.

زمردیان، یکی از معیارهای طبقه‌بندی اجتماعی در جهان امروز را میزان و الگوی مصرف کالاها و خدمات عنوان کرد و گفت: مصرف‌گرایی و جوان‌گرایی از معیارهای اصلی جهان امروز هستند و ما با مخاطبانی روبه رو هستیم که با چنین معیارهایی قرابت دارند.

او، تنوع‌طلبی، آرمان‌گرایی و خلاقیت را از ویژگی‌های جوانان و نوجوانان جامعه امروز دانست و افزود: کانون باید برای ارتباط با جامعه هدف خود، خود را بروز کند، چراکه با روش‌های گذشته نمی‌توان به نیاز مخاطب امروز جواب داد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به روز شدن کانون را در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ضروری دانست و گفت: متاسفانه مشکلات و محدودیت‌های مالی ممکن است اجازه بروز شدن سخت‌افزارها را ندهد، اما می‌توان در بخش‌های نرم‌افزاری روزآمدتر رفتار کرد و با تغییر فعالیت‌های کانون به اهداف تعریف‌شده دست یافت.

زمردیان یکی از اقدام‌های جدید کانون در زمینه روزآمد شدن برنامه‌ها را توجه به مهارت‌های زندگی عنوان کرد و ادامه داد: امروز می‌توانیم بگوییم کانون محتوای مورد نیاز  ۱۲ کارگاه آموزشی سبک‌ها و مهارت‌های زندگی را تولید کرده است که می‌تواند در رفع بحران هویت افراد موثر باشد.

او با تاکید بر اینکه کانون باید در زمینه رفع بحران هویت، آموزش سبک و مهارت های زندگی و همچنین پرورش شخصیت اعضای خود به خوبی کار کند، تصریح کرد: امروز تفکر غالبی که در برخی خانواده وجود دارد این است که فکر می‌کنند آینده فرزندشان در صورتی تامین می‌شود که فوتبالیست، بازیگر و یا خواننده شوند، اما واقعیت این است که در این مسیر آسیب‌های زیادی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی انجمن‌هایی مانند انجمن قصه‌گویی؛ شعر، فیلم و سینما، تئاتر، عکس و... در ساختار کانون اشاره و اضافه کرد: این کار با هدف رفع نیاز مخاطب و عملیاتی‌شدن اهداف تعریف شده کانون انجام شده است.

زمردیان از دیگر اهداف راه‌اندازی این انجمن‌ها را شکوفایی استعداد و توانمندی افراد در فضایی تخصصی عنوان کرد و ادامه داد: با این  همه، کانون باید به دنبال جذب ظرفیت دستگاه‌های دیگر برای تحقق اهداف خود باشد.

اوهمچنین ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را محور اصلی فعالیت‌های کانون دانست و ادامه داد: اداره‌های کل کانون استان‌ها می‌توانند از محل تفاهم‌نامه‌های خود با استانداری‌ها و یا از محل اعتبارات عمرانی، بخشی را برای خرید کتاب‌های مورد تایید شورای کتاب کانون هزینه و نیازهای مربیان و اعضای خود را تامین کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اذعان به این‌که خرید کتاب از مرکز ممکن است بدون توجه به نیازهای فرهنگی هر استان صورت پذیرد و اثر بخشی لازم را نداشته باشد، گفت: در خصوص طرح تقسیم و ارسال کتاب برمبنای نیازهای روز کانون بازنگری‌هایی در حال انجام است و با فراهم‌کردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم، وضعیت کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌های مورد نیاز آن‌ها در همه زمینه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد و بهینه می‌شود.
انتهای پیام/م

کانون پرورش فکری در پی جذب ظرفیت دستگاه‌های دیگر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.