سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۹ راس گاو مبتلا به تب مالت در سربیشه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه از شناسایی و حذف ۹ راس گاو مبتلا به بیماری برسلوز (تب مالت) در این شهرستان خبر داد.

رمضانی رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در طی عملیات‌های غربالگری توسط کارشناسان این شبکه از ابتدای سال جاری در دامداری‌های سطح شهرستان تعداد ٣٨٨ نمونه خون اخذ شده است.

او با اشاره به اینکه پس از انجام آزمایشات سرولوژیک تعداد ٩ راس گاو مبتلا به بیماری بروسلوز (تب مالت) تشخیص داده شده اند افزود: که با رعایت کامل شرایط بهداشتی-قرنطینه‌ای به کشتارگاه اعزام واز چرخه تولید حذف شدند.

رمضانی ادامه داد: رعایت اصول امنیت زیستی و مهار زیستی شامل دفن جنین‌های سقط شده و ضد عفونی ترشحات مربوطه و جایگاه دام و رعایت اصول ایمنی کامل در مواجه با جنین سقط شده (استفاده از عینک، دستکش، ماسک) و ترشحات رحمی دام‌های مبتلا به سقط جنین، رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای در کنترل و پیشگیری از بیماری موثر است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه  بابیان اینکه پیشگیری از این بیماری با واکسیناسیون و کشتار  دام‌ها صورت می‌گیرد، اظهاکرد: بهترین راه پیشگیری برای انسان، اجتناب از مصرف شیر نجوشیده یا غیرپاستوریزه، پنیر محلی و به خصوص بستنی‌های غیرپاستوریزه می‌باشد.

علائم تب مالت می‌تواند شامل تب، درد مفاصل و خستگی باشد. معمولاً عفونت می‌تواند با آنتی بیوتیک درمان شود. ممکن است درمان چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد با این حال دوره‌های عود شایع است.

انتهای پیام / ط آ

۹ راس گاو مبتلا به تب مالت شناسایی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.