سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری همزمان از چند طرح زیر بنایی روستایی در ۵ استان

استانداران پنج استان در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح زیر بنایی روستایی، در قالب یک ویدئو کنفرانس به شرح عملکرد استان‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز در مراسم ارائه دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی استانداران پنج استان به وسیله ویدئو کنفرانس به ارائه گزارش پرداختند.

افتتاح ۸۳۱ پروژه در هفته دولت در استان فارس

استاندار فارس در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح زیر بنایی روستایی، در قالب یک ویدئو کنفرانس به شرح عملکرد این استان پرداخت و اظهار کرد: در هفته دولت ما ۸۳۱ پروژه با ارزش ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد افتتاح می‌کنیم، همچنین آب رسانی به ۲۴ روستا را با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار داریم، در زمینه برق رسانی امروز ۱۳ روستای فاقد برق را با ارزش ۱۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، در دولت تدبیر و امید ۱۹۱ روستا برق رسانی شده است در زمینه گاز رسانی نیز در استان یک انقلاب صورت گرفت.

رحیمی ادامه داد: از سال ۹۲ تا کنون در زمینه گازرسانی با افزایش ۱۵۸ درصدی تجربه می‌کنیم، امروز ۱۷۴ روستا با اعتبار بالغ بر ۳۱۹ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد در زمینه راه و راه‌سازی امروز تعدادی پرورژه‌های راه روستایی به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

او با اشاره به اینکه ۶۴ میلیارد در توسعه پوشش همراه روستایی در استان افتتاح پروژه خواهیم داشت، افزود: امروز خانه‌های بهداشت با اعتبار ۶۹۳ میلیارد تومان در روستای‌های استان افتتاح خواهند شد.

 ۸ پروژه آبرسانی در قالب ۱۹۲ روستا در ارومیه کلنگ زنی می‌شود

محمد مهدی شهریاری، استاندار ارومیه امروز در مراسم بهره برداری همزمان از چند طرح زیر بنایی روستایی گفت: در هفته دولت ۹۷۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با ارزش اعتباری بالغ بر ۱۱۹۴ میلیارد تومان، کلنگ زنی ۷۵ پروژه دستگاه‌های اجرایی با اعتبار ۱۲۵۴ میلیارد تومان انجام شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش خصوصی هستند که ان‌شالله در این هفته عملیات کلنگ زنی‌شان انجام می‌شود.

او ادامه داد: در زمینه آبرسانی روستایی، ما در استان آذربایجان غربی روزانه ۳۰ خانوار را آبرسانی کردیم و به طور متوسط هفته‌ای ۲ روستا آبرسانی شده است، همچنین ۴۷۷ روستا در دولت تدبیر و امید با جمعیت ۲۸۵ هزار و ۹۱۷ نفر تحت پوشش آبرسانی قرار گرفتند، در هفته دولت هم ۴۹ روستا با جمعیت ۴۰ هزار ۳۲۹ نفر با ارزش اعتباری ۱۰۷ میلیلرد ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار ارومیه تصریح کرد: ۸ پروژه آبرسانی در قالب ۱۹۲ روستا با سرمایه گذاری ۲۵۹۰ میلیارد ریال هم کلنگ زنی خواهد شد، در زمینه شرکت توزیع نیرو برق ما ۱۲۹ پروژه داریم که ۹ روستا مربوط به برق رسانی و ۱۱۹ مورد دیگر مرتبط با احداث شبکه ۲۰ کیلومتر ولت هوایی، احداث پست هوایی، احداث شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی خواهد بود و بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه‌ها خواهد بود.

شهریاری گفت: در رابطه با بحث شرکت نیرو برق لازم است به اطلاع برسانم که ضریب کل برق رسانی در روستا‌های استان از ۵/۹۲ درصد در سال ۹۲، به ۹۸/۹۹ دهم درصد در سال ۹۸ رسیده است، در زمینه گاز رسانی انقلاب بسیار خوبی در ارومیه انجام گرفته، در طول ۶ سال گذشته، ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی انجام گرفته است، همچنین در سال ۹۲ حدود ۳۱۰ روستا گازرسانی شده بود، اما امسال به رقم ۱۱۷۱ رستا خواهیم رسید، خوشبختانه ۸۶۱ روستا در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده و ضریب برخورداری ما از ۳۲ درصد به ۶۸ درصد رسیده است

بهره‌مندی ۱۳۴۳ روستا از نعمت گاز در دولت یازدهم و دوازدهم

خادمی استاندار استان لرستان گفت: با دستور رئیس جمهور ما شاهد افتتاح تعداد پروژه‌های زیرساختی در روستا‌های استان لرستان هستیم، جهت استحضار عرض کنم روستا‌های استان لرستان ۲۸۶۱ است که معمولاً به دلیل کوهستانی بودن و استان ما شاهد پراکندگی در روستا‌های استان هستیم و به همین دلیل خدمات‌رسانی سخت و هزینه واحد در ایجاد خدمات روستایی در این مناطق خیلی بالا است.

استاندار لرستان بیان کرد: جمعیت روستای ۶۱۵ هزار نفری که ۳۴.۵درصد جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهد. امروز با افتتاح، حدود ۱۰۰ روستا گازرسانی خواهیم شد، با اعتباری حدود ۵۳ میلیارد تومان و با تعداد خانواده ۲ هزار و ۹۳۲ نفر، ضریب برخورداری از گاز در مناطق روستایی ۸۷.۵ درصد می‌رسد. قبل از دولت تدبیر و امید در استان لرستان ۴۳۶ روستا دارای گاز بودند و در ۶ سال دولت تدبیر و امید ۱۳۴۳ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند؛ در حوزه آب روستایی ۵۸ روستا با خانواده ۱۹۶۹ و با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان از آب شرب برخوردار می‌شوند.

او افزود: در ۶ سال دولت تدبیر و امید ۱۲۲۴ روستا از آب شرب برخوردار شدند و در حوزه برق روستایی ۲۳ روستا با اعتباری ۷.۵ میلیارد تومان با ۳۰۰ برق دار می‌شوند که در کل دوره دولت تدبیر و امید ۱۹۱ روستا را در حوزه برق روستایی توانستیم برق دار کنیم و همچنین در حوزه ارتباطات و دسترسی به خدمات الکترونیک ۲۷۳ روستا با ۳ هزار و ۲۵۰ خانوار و با ۹.۳ میلیارد تومان اعتبار امروز به بهره‌برداری می‌رسد و با این بهره‌برداری‌ها در روستا‌ها دسترسی ۱۵۹۰ روستا به خدمات تلفن همراه و همچنین اینترنت پرسرعت برقرار می‌شود.

خادمی بیان کرد: در حوزه راه روستایی ما در هفته دولت امسال ۹۰ کیلومتری روکش را افتتاح خواهیم کرد و ۱۰ کیلومتر احداث راه روستایی و با این ترتیب از کل ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی که در استان داریم ۴ هزار و ۴۰۰ راه آسفالت بوده و هزار و ۸۰۰ راه آسفالت نیست. در ۶ ماهه اول استان لرستان درگیر سیل مهیب در ایران بود و اکثر دستگاه‌های احرایی وقت خود را روی این حوزه گذاشتند. خوشبختانه با حمایت‌های دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه سیل انجام شد و بخش عمده از مشکلات و خدماتی که از بین رفته بود احیا شده، اما واقعاً خدماتی که انجام شده به دلیل محدودیت اعتبار از ثبات لازم برخوردار نیستند هرچند دولت زحمت کشیدند و اعتبارات خوبی در حوزه زیرساخت تخصیص دادند، اما به نظر می‌رسد ما نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم تا بتوانیم بخش‌های زیرساختی پلدختر و چگینی را احیا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.