سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگ سفیدی: تورنمت آستاراخان محک خوبی برای تیم‌های قدرتمند است/ باید با تیم‌های سطح اول جهان بازی کنیم

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: باید با تیم‌های سطح اول جهان بازی کنیم، زیرا بازی با آن‌ها می‌تواند یک محک جدی برای ما باشد.

محمد رضا سنگ سفیدی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت  مصدومیت خود گفت: بعداز مسابقات هفته نخست لیگ برتر فوتسال از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شدم. نزدیک به چهل روز مصدومیت طول کشید و با کمک پزشکان توانستم روند بهبودی را به خوبی طی کنم و به میدان مسابقات برگردم.

سه روز تمرین برای تیم ملی کم است

سنگ سفیدی درباره برگزاری اردوی  سه روزه تیم ملی بیان کرد: تیم ملی چهارمین اردوی تمرینی خود را از جمعه یک شهریور به مدت سه روز برگزار کرد و هدف از این اردو برای آمادگی هرچه بیشتر در مسابقات جام جهانی و مقدماتی جام ملت‌ها ترتیب داده شده بود.

او افزود: سه روز تمرین برای تیم ملی زمان کمی است و بازیکنان از مسابقات لیگ برتر وارد اردو شده اند این امر موجب خستگی بازیکنان و به نتیجه نرسیدن مربیان می‌شود.

 تورنمت آستاراخان محک خوبی برای تیم های قدرتمند است

سنگ سفیدی درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا گفت: کار تیم ملی از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود و  باید در تورنمنت چهار جانبه آستاراخان شرکت کنیم.

او در ادامه تصریح کرد:  این مسابقات به میزبانی روسیه و با حضور  سه تیم قدرتمند برگزار می‌شود. بعد از پایان تورنمت آستاراخان باید بلافاصله در مقدماتی جام ملت‌ها به میزبانی ارومیه شرکت کنیم که اواخر مهر ماه آغاز می‌شود و سپس خود را برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا که مقدماتی جام جهانی لیتوانی است آماده خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: جاوید: جام باشگاه‌های فوتسال جهان از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است


فوتسال آسیا پیشرفت کرده و کار ما در جام ملت ها بسیار سخت است

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان درباره نتایجی که تیم‌های باشگاهی و ملی در آسیا گرفتند و این نتایج باعث شد که زنگ خطر را برای ایران به صدا در آورند اظهار داشت: در جام باشگاه‌های آسیا نماینده‌های تیم‌های ژاپن و ویتنام در این چند سال اخیر نشان دادند که فوتسالشان در حال پیشرفت است و تیم‌های آسیایی بیکار نیستند و این مسئله کار ما را در جام ملت‌های آسیا بسیار سخت می‌کند. به همین دلیل ما باید خیلی تلاش کنیم تا بتوانیم دوباره عنوان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کنیم.

ژاپن مزد ۴ سال زحمت خود را گرفت

او همچنین در ادامه درباره وضعیت تیم‌های ایرانی در فینال جام باشگاه‌های آسیا و همچنین تیم زیر ۲۰ ساله‌ها گفت: وقتی تیم ملی ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۶ شرکت نکرد، از همان سال تحولاتی در تیم‌های پایه و ملی خودشان به وجود آوردند. حتی آن‌ها برای تیم ملیشان سرمربی اسپانیایی آوردند و بعد از ۴ سال توانستند مزد زحمات خود را در رده‌های باشگاهی و ملی بگیرند.

باید با تیم های سطح اول جهان بازی کنیم

او ادامه داد: حریفان ما همواره به دنبال پیشرفت بوده  و باید مسئولان فدراسیون فوتبال  ما نیز بازی های تدارکاتی بیشتری را  با تیم‌های قدرتمند درنظر بگیرند تا بتوانیم خود را با آن‌ها محک بزنیم.

سنگ سفیدی گفت: فوتسال ایران اکنون در ره سوم جهان است و باید این جایگاه را ارتقا بخشیم.

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان افزود:  بازی با تیم‌های ضعیف‌تر از خودمان خوب است و تیم می‌تواند هماهنگ شود، اما نمی‌تواند کمک شایانی به تیم ملی کند.


بیشتر بخوانید: ناظم الشریعه: ستاره‌های لیگ را به تیم ملی فوتسال دعوت کرده ایم/ شرایط مالی فدراسیون فوتبال را درک می‌کنم


 

تیم های لیگ برتری از انگیزه بالایی برخوردار هستند

بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان درباره سطح برگزاری لیگ برتر فوتسال گفت: لیگ ایران یکی از ۵ لیگ‌ برتر دنیا است. تیم‌هایی که  حضور دارند هر کدامشان از انگیزه و هیجان بسیار بالایی برخودرا هستند و تیم های شهرستانی با قدرت و انگیزه بالایی در مسابقات حاضر می‌شوند.

برگزاری پلی آف از جذابیت لیگ کاسته است

او افزود: با تصمیم مسئولان قرار است سه مرحله پلی آف برگزار کنند که این موضوع از جذابیت لیگ کاسته و ما را از برنامه خود دور می‌کند.

برنامه های لیگمان را باید از تیم های معتبر جهان الگوبرداری کنیم

او ادامه داد: برگزاری پلی آف خوب است و پلی آف در تمام دنیا انجام می‌شود، اما آن‌ها به مانند ما برگزار نمی‌کنند. لیگ ما باید برنامه‌های خود را از لیگ‌های روسیه، پرتغال، اسپانیا الگوبرداری کند، زیرا باید قبول کنیم که آن‌ها در برنامه ریزی کردن بازی‌های ملی و باشگاهی از ما خیلی جلوتر هستند.


بیشتر بخوانید: تمرینات تیم ملی فوتسال زیر نظر ناظم الشریعه برگزار شد


تلفیق جوانان با باتجربه ها می تواند به تیم ملی کمک کند

بازیکن تیم ملی فوستال کشورمان همچنین درباره جوان گرایی به وجود آمده در تیم ملی هم گفت: سرمربی تیم ملی بعد از مسابقات جام جهانی که سال گذشته برگزار شد حدود ۶ تغییر در تیم به وجود آورده است و ناظم الشریعه سعی دارد این جوانان را آماده کند تا آن‌ها در کنار با تجربه‌ها  بتوانند به تیم ملی در جام جهانی کمک کنند.

تغییر مدیریت مس خیلی از کارها را عوض کرد

سنگ سفیدی درباره جدایی خود از تیم مس سونگون و این که جدایی او از این تیم با رضایت بوده است بیان داشت: از این که از مس سونگون جدا شدم کاملاً راضی هستم. باید بگویم که من مس را خیلی دوست داشتم زیرا با این تیم توانستم قهرمان آسیا شوم و خاطرات خوبی از این تیم دارم، اما تغییر مدیریت در این باشگاه خیلی چیز ها را تغییر داد.

به خاطر شخصیتم از مس جدا شدم

او افزود: تغییر مدیریت در باشگاه باعث شد تیمی که پارسال قهرمان آسیا شده بود امسال دوم شود و همان طور که گفتم جدایی من از مس فقط به خاطر تغییر مدیریت بود. وقتی با مس قهرمان آسیا شدم مسئولان باشگاه به ما هیچ پاداشی ندادند. آن ها حتی به من گفتند اگر می‌خواهی پاداش و پولت را بدهیم باید با ما قرارداد ببندی و من هم آدمی نیستم که به خاطر پول شأن و شخصیت خود را از بین ببرم و ترجیح دادم که از این تیم جدا شوم.

بازیکنان تیم ملی به خاطر پول بازی نمی کنند

سنگ سفیدی در پایان صحبت هایش درباره پاداش‌های تیم ملی فوتسال نیز گفت: وقتی پارسال قهرمان جام ملت‌های ۲۰۱۸ شدیم، از آن موقع تا کنون هیچ پاداشی را به تیم ملی پرداخت نکردند. این پاداش‌ها زیاد مهم نیست و بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند هیچ کدامشان برای پول نمی‌آیند و همگی برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنند.


بیشتر بخوانید: سرمربی تیم ملی فوتسال فردا راهی تایلند می‌شود


مسئولان زمانی به یاد ما می افتند که نزدیک مسابقات است

او افزود: شخصیت بازیکنان تیم ملی باید حفظ شود. آیا نباید از تیمی که در دنیا سوم شده تقدیر شود؟ مسئولان فدراسیون فوتبال زمانی به یاد ما می افتند که نزدیک مسابقات مهم آسیایی و جهانی است و این اصلاً خوب نیست و تفاوت فوتسال ژاپن با ما نیز در همین حمایت کردن است.

از نظر امکانات و بازیکن فراتر از ژاپن هستیم

او ادامه داد: ما از نظر امکانات و سرمربی و بازیکنان از تیم ملی ژاپن خیلی جلوتر هستیم، اما مسئولان فوتبال ژاپن از تیم ملی خودشان حمایت می‌کنند، ولی مسئولان ما از تیم ملی هیچ حمایتی را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتسال ایران

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.