سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ فعال شدن مرز اینچه برون اولویت گلستان

استاندار گلستان فعال شدن مرز اینچه برون را از اولویت های استان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان گفت: هدف ما فعال شدن بیش از پیش مرز اینچه برون است و در اولین گام با توجه به اینکه تلاش داریم مشکلات فی ما بین دو کشور مرتفع شود، راه اندازی شیفت دوم کاری است و در آینده فعالیت ۲۴ ساعته این مرز است.

او افزود:بسیاری از محصولات استان همچون تولید سالانه یک میلیون تن سیمان کارخانه پیوند گلستان می‌تواند از این مرز صادر شود و البته واردات مورد نیاز استان همچون دان مرغی که با توجه به تولید ۲۲۰ هزار تن مرغ در گلستان از بندر امام خمینی وارد می‌شود می‌تواند از اینچه برون وارد شود.

حق شناس ادامه داد:کاهش نرخ بیکاری استان با توجه به ظرفیت‌های موجود از طریق فرآوری محصولات و نهاده‌ها و عدم خام فروشی صورت می‌گیرد.

به گفته او، مراحل تصویب لایحه مناطق آزاد که منطقه آزاد اینچه برون گلستان نیز در آن قرار دارد در دولت و مجلس پایان یافته، اما به دلیل اضافه کردن چند منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی توسط مجلس در لایحه دولت مورد انتقاد شورای نگهبان قرار گرفته که البته مسئله‌ای متوجه منطقه آزاد اینچه برون نیست و امیدواریم این موضوع نیز هرچه سریعتر حل شود.

استاندار گلستان افزود: منطقه آزاد مزیت‌هایی همچون معافیت ۲۰ ساله مالیاتی و رفع سیکل طولانی ترخیص کالا را دارد و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت دانشگاهی ملی و استانی ۲۰ طرح توجیهی آمده شود و همایشی با در نظر گرفتن تمامی مقدمات در مسیر سرمایه گذاری برگزار نماییم و ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری را معرفی نماییم و طرح‌هایی با دوره اجرای ۲ تا ۳ ساله در جهت توسعه استان را دنبال کنیم.
 
انتهای پیام / ن

برنامه های هفته دولت در گلستان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.