سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های حوادث کارگری

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های حوادث کارگری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده‌های مربوط به حوادث کارگری خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

علی صالحی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر لزوم بررسی مستمر ضوابط ایمنی در کارگاه‌های تولیدی تاکید کرد.

او با تأکید بر برخورد قانونی با متخلفان حوزه کار افزود: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات، باید با مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان جلساتی برگزار و مشکلات حوزه کار در اسرع وقت رصد و پیگیری شود.

صالحی گفت: دستگاه قضایی آمادگی هرگونه همکاری در راستای اجرای هر چه بهتر قانون کار و بهبود ایمنی و شرایط کار در محیط‌های کارگری استان هرمزگان را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: این اداره کل در خصوص اجرای قانون کار ارتباط بسیار نزدیکی با دادگستری دارد و با توجه به تحولی که در این حوزه ایجاد شده، امید است در پرونده‌های مربوط به این حوزه تسریع بیشتری صورت گیرد.

ابراهیمی افزود: صیانت از نیروی کار یک الزام قانونی است و برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از کار، تعطیلی کارگاه‌های ناایمن و برخورد با کارفرمایانی که اتباع غیر مجاز خارجی را بکار می‌گیرند، برای برخورد با متخلفان نیازمند ادامه روند مساعدت‌ها و حمایت‌های دستگاه قضایی هستیم.

او گفت: این اداره کل سعی دارد شکایت بین کارگران و کارفرمایان را قبل از اینکه منجر به صدور رأی شود، حل و فصل نماید وبرای تعامل با دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و رسیدگی به پرونده شاکیان در هیأت تشخیص و حل اختلاف اداره کل، تعداد شکایات به حداقل رسانده شود.

انتهای پیام/ز

دیدار مسئولان تعاون و کار و رفاه اجتماعی با مدیرکل دادگستری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.