سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد؛

۱۹۵ هزار مورد بازرسی از بازارهای خراسان رضوی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۱۹۴ هزار و ۹۲۷ مورد بازرسی از بازار‌های استان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا شجاعی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۱۹۴ هزار و ۹۲۷ مورد بازرسی از بازار‌های استان انجام گرفت که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۹ درصد افزایش داشت.

 او تصریح کرد: براساس این بازرسی ها، تعداد واحد‌های صنفی متخلف در مدت مزبور ۱۲ هزار و ۸۹۷ واحد بوده که تعداد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۵ درصد رشد داشته و ارزش پرونده‌های تنظیم شده در حوزه تخلف این واحد‌ها در پنج ماهه امسال ۱۰ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هزار و ۱۰۰ درصد رشد داشت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تعداد گزارش‌های مردمی در پنج ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۱۶۰ مورد بود که ۳۴ میلیارد ریال به شاکیان پرونده عودت داده شد و مبلغ عودت داده شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد رشد داشت.

شجاعی با اشاره به رویکرد سازمان صنعت معدن و تجارت برای انجام گشت‌های مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌های اجرایی افزود: در پنج ماهه نخست امسال پنج هزار و ۱۰۲ مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی از بازار استان انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این زمینه ۲۴۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال تشکیل شد که تعداد پرونده‌ها و ارزش ریالی آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۷ درصد و ۱۶۶ درصد رشد داشت.

او تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال با دستور دادستانی ۱۶ واحد صنفی متخلف در استان مهر و موم شد که از این تعداد تخلف ۹ مورد مربوط به تقلب، چهار مورد مربوط به خوراک دام و سه مورد مربوط به احتکار کالا بود.

شجاعی افزود: طی یک ماه اخیر پرونده تخلف برای یک واحد تولیدی زعفران در خصوص ظن به تقلب تشکیل شد که در این خصوص ۳۱۴ بسته زعفرانی یک مثقالی و ۱۵۷ بسته زعفرانی نیم مثقالی در مجموع به ارزش ۶۶ میلیون ریال از این واحد توقیف شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مهر و موم یک فروشگاه سوغات در پایانه امام رضا (ع) به خاطر عرضه تنقلات و سوغات تقلبی و مهر و موم انبار یک واحد تولیدی مربوط به تولید کنسروجات و رب گوجه فرنگی به علت عدم درج قیمت بر روی کالا  از جدیدترین پرونده‌های حوزه بازرسی خراسان رضوی است.
 
انتهای پیام// ز.م

افزایش ۵.۹ درصدی بازرسی از بازارهای خراسان رضوی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.