سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمیدی: وعده حضور ملی پوشان روی سکوی مسابقات آسیایی والیبال بانوان چیزی جز فریب نبود

کارشناس والیبال گفت: تیم ملی بانوان نسبت به ادوار گذشته پیشرفت خوبی داشت، اما در مقایسه با ادعا‌هایی که وجود داشت عملکرد فوق العاده‌ای نداشت.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: شرکت در مسابقات قهرمانی زنان آسیا و نمایش برخی از مسابقات این فرصت را بوجود آورد که بتوانیم والیبال بانوان ایران را در مقایسه با دیگر تیم‌های آسیایی ببینیم. تیم ملی والیبال کشورمان در این دوره نسبت به ادوار گذشته پیشرفت خوبی داشت، اما در مقایسه با ادعا‌هایی که بازیکنان و برخی از مربیان مبنی بر خلق شگفتی و کسب بهترین نتیجه داشتند عملکرد فوق العاده‌ای نداشت. برخی از آن‌ها حتی نحوه ایستادن روی سکو را هم تمرین کرده بودند.

او افزود: در بازی با چین تایپه انتظار می‌رفت که این تیم را شکست دهیم، زیرا آن‌ها چیزی نداشتند و تقریبا هم سطح ما بودند، اما نوعی نزول جسمانی را در بازیکنان بعد از فشار چند روز می‌شد دید. این که برخی وعده داده بودند که تیم ایران روی سکو می‌رود و در جمع ۴ تیم برتر قرار می‌گیرد چیزی جز فریب نبود، زیرا زمانی که والیبال بانوان جهان را دنبال می‌کنیم می‌بینیم چین، کره جنوبی، ژاپن و حتی تایلند با تلاش‌هایی که انجام داده اند در چه جایگاهی حضور دارند.

بازیکنان ایرانی نهایت تلاششان را انجام دادند

کارشناس والیبال ادامه داد: تایلندی‌ها سرمایه گذاری زیادی کردند، همین باعث شد به جمع چهار تیم برتر آسیا برسند و جای قزاقستان را بگیرند، قزاق‌ها با وجود این که سال‌ها در جمع برترین‌ها بودند با بازنشسته شدن بازیکنانشان نتوانستند به درستی جای آن‌ها را پر کنند. آن‌ها قصد داشتند در والیبال مردان رشد داشته باشند، اما با برنامه ریزی غلط باعث سقوط هم بانوان و هم آقایان شدند.

باید به جای یک تیم چند تیم جوان داشته باشیم

حمیدی افزود: فدراسیون باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. حالا که این فرصت پیش آمد و توانستیم جواز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را کسب کنیم فرصت این را داریم تا با استفاده از بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی آن‌ها را با شرایط مسابقات مختلف آشنا کنیم اگر قرار است هفتم باشیم، هشتم هم شویم مهم نیست. ما باید به صورت همزمان ۲ -۳ تیم خوب داشته باشیم که در تورنمنت‌های مختلف حاضر شوند. اگر ما راهی پیدا کنیم که در گرندپری شرکت کنیم عالی است، زیرا بعید می‌دانم فدراسیون جهانی با آن مشکلی داشته باشد. اگر هم نشد می‌توانیم تورنمنتی مثل دهه فجر به صورت بین المللی راه اندازی کنیم تا تیم های‌مان مقابل تیم‌های مختلف قرار بگیرند.

او افزود: بهترین کشور برای متمرکز کردن اردو‌ها، بازی‌ها و شرایط آماده سازی ما، تایلند است. فدراسیون ما رابطه خوبی با مسئولان فدراسیون این کشور دارد و ما می‌توانیم با بهره از شرایط این کشور باعث پیشرفت والیبال‌مان شویم.

استفاده از مربی زن و مرد تفاوتی ندارد

حمیدی بیان داشت: با نتایجی که به دست آمد به این نتیجه رسیدیم که خیلی تفاوت ندارد از مربی زن یا مرد استفاده کنیم. اگر مربیان زن در راس امور قرار بگیرند می‌توان با اعتمادی که به آن‌ها شده کار را جلو ببرند. ما مربیان تحصیل کرده و واردی داریم که می‌توانند گامی برای پیشرفت بردارند ما در استعداد یابی باید خیلی دقت کنیم.

او افزود: مربیان خوبی و تحصیل کرده‌ای داریم که سابقه حضور در تیم ملی را دارند و حالا هم در دانشگاه تدریس می‌کنند. اگر به این افراد امکانات بدهیم مانند مربیان زن ایتالیایی و چینی می‌توانند موفق باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.