سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیرصمت؛

شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری در وزارت صمت

صادقی گفت: طرح «شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری» به عنوان یکی از برنامه های فعالیت وزارت صمت با دستور وزیر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر صادقی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت  در گفتگو با رادیو گفت: گلوگاه‌های فساد در هر سیستمی وجود دارد و این گلوگاه‌ها هریک دارای وزن و شاخص مشخصی است.

وی ادامه داد: گلوگاه‌های فساد دلیل نمی‌شود برای مثال در حوزه ثبت سفارش کالا، صدور پروانه‌ها و ... فساد وجود دارد بلکه فضای که مستعد ایجاد فساد است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نکته بسیار حائز اهمیت در این میان اصلاح فرآیند‌های کاری تمامی گلوگاه‌های فساد در این مجموعه است.


بیشتر بخوانید: آمادگی تفویض تصدی‌های قابل واگذاری به خانه‌های صنعت و معدن


صادقی افزود: مبارزه با فساد به صورت تک بعدی محقق نخواهد شد بلکه باید با استقرار سیستم‌های الکترونیکی و شفافیت در فرآیند‌ها به سمت تعالی سازمانی حرکت کرد و در چنین شرایطی فساد اداری به شدت کاهش خواهد یافت.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مطابق تجربیات جهانی اگر تمامی فرآیند گیرندگان خدمت در یک سیستم در ابعاد مختلف الکترونیکی شود فساد به صفر می‌رسد.

وی گفت: رویکرد جامع در وزارت صمت برای ایجاد شفافیت حداکثری در فرآیند‌ها افزایش خدمات الکترونیکی است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه امروز زیر ساخت‌های مناسبی در بحث ارائه خدمات بصورت الکترونیکی به مردم در مجموعه وزارت صمت شکل گرفته است.

وی افزود: هم اکنون در وزارتخانه مزبور عمده خدمات مورد نیاز مردم به صورت الکترونیکی در حال ارائه است.

صادقی تصریح کرد: برای کنترل تخلفات و کاهش حداکثری بروز انواع فساد علاوه بر ابزار‌ها و زیرساخت‌های اداری نیازمند جدی به مشارکت عمومی و بسیج همگانی است.

وی ادامه داد: طرح «شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری» به عنوان یکی از برنامه‌های محوری فعالیت‌های وزارت صمت با دستور موکد مقام عالی وزارت در دستور کار قرار گرفته و همه ارکان وزارتخانه و سازمان‌های استانی نیز موظف به اجرای مفاد این طرح هستند.

انتهای پیام/

رویکرد  وزارت صمت شفافیت حداکثری در فرآیندها افزایش خدمات الکترونیکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.