سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت هشدار/طرح نذر خون در ماه محرم اجرا می شود

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است، گفت: طرح نذر خون در ایام محرم و صفر اجرا می شود.

حمیدرضا اسلامی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امسال ۳۶۶ هزار کیسه خون و فرآورده خونی تولید کردیم که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اضافه شدن پنج هزار تخت به بیمارستان های استان در سه سال گذشته گفت: این موضوع نیاز ما را به خون و فرآورده های خونی افزایش داده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها از لحاظ بودجه مالی، امکانات نیروی انسانی و فضای فیزیکی مناسب رشد مناسب نداشتیم که این امر باعث ضربات محکمی به بدنه سلامت کشور می‌شود.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ما به طور متوسط به ۶۰ بیمارستان استان خون رسانی می‌کنیم که بخش زیادی از فرآورده‌های خونی در جراحی ها، زایمان، عمل قلب، تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
او با اشاره به مزایای اهدا خون برای فرد اهدا کننده گفت: اهدا خون تنها برای گیرنده بلکه برای فرد اهداکننده هم مفید است و با هر یک واحد  خون سه نفر به زندگی سالم بر می‌گردند.
 
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به وضعیت ذخایر خونی خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت ذخایر کنونی خونی خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
 
اسلامی افزود: با توجه به ایام محرم و صفر طرح نذر خون هم طبق روال همیشه انجام می گیرد و مردم فهیم و متدین ما با تأسی از سید الشهداء در این دو ماه نیز به اهدا خون به یاری هم نوعان خود خواهند شتافت.

انتهای پیام//ف. غ


طرح نذر خون در ایام محرم و صفر ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.