سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری:

حفظ باغ‌ها و تلاش برای احیای بافت فرسوده مهم‌ترین دستاورد شورای پنجم است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مهم‌ترین دستاورد شورای پنجم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در آستانه سومین سال فعالیت شورای شهر پنجم گزارشی از عملکرد این کمیسیون (معماری و شهرسازی) به اعضای شورای شهر و شهروندان ارائه کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تهیه و ارائه ۵۰ گزارش تحلیل در کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: ما در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در دو سال فعالیت خود ۱۲۶ تذکر به شهرداری تهران و سازمان‌ها دادیم که مهم‌ترین دستاورد این کمیسیون را می‌توانیم تغییر رویکرد جدی در طرح تفضیلی، موضوعی و موضعی برای کاهش تخلفات ساختمانی در شهر تهران بدانیم.

او تاکید کرد: ما در کمیسیون معماری و شهرسازی توانستیم با رایزنی‌های انجام شده نهاد مطالعات راهبردی که پیشتر لغو شده بود را در این دوره مدیریت شهری دوباره احیا کنیم.


بیشتر بخوانید؛ حذف سمت قائم مقامی از شهرداری تهران


سالاری با اشاره به تهیه طرح موضعی حفظ باغ‌های کن و فرحزاد، گفت: توانستیم با همکاری محیط زیست دو طرح موضعی مهم را در شهرداری تهران تعیین و تکلیف کنیم که یکی از آن‌ها طرح ۱۰۷۰ هکتاری باغ‌های کن بود که توانستیم با برگزاری جلسه‌های متعدد آن را تعیین و تکلیف کنیم و دومین طرح حفظ باغ‌های ۳۰۰ هکتاری فرحزاد بود که از مدیریت شهری (شهرداری خواستیم) با ساز و کار مناسب امکان تبدیل این مکان را به تفرجگاه عمومی فراهم کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران دیگر دستاورد کمیسیون معماری و شهرسازی را تغییر رویکرد ماده ۵ و اصلاح قانون ماده ۱۰۰ دانست و گفت: با بقیه نهاد‌ها توانستیم لایحه اصلاح قانون ماده ۱۰۰ را به سرانجام برسانیم که امروز در کمیسیون زیربنایی دولت در حال نهایی شدن است و پس از تصویب در دولت جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

او با اشاره به لغو مصوبه برج باغ‌ها گفت: حفظ باغ‌های پایتخت از دیگر وظایف کمیسیون معماری و شهرسازی بود که توانستیم در این مسیر طرح خانه باغ را جایگزین مصوبه برج باغ‌ها کنیم.

سالاری دیگر دستاورد کمیسیون معماری و شهرسازی را جلوگیری از ساخت و ساز در پادگان ۰۶ دانست و افزود: در کنار حفظ فضای سبز تلاش خود را انجام دادیم تا پایتخت را از خودرو محوری خارج کنیم و به افراد پیاده واگذار کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مناسب سازی فضای عمومی پایتخت گفت: یکی دیگر از اقدام‌های مهم مدیریت شهری احیای ستاد مناسب سازی فضای شهری بود که گامی مؤثر برای بهسازی پایتخت در این مسیر برداشته شد.

او درباره اقدام‌های انجام شده برای احیای بافت فرسوده، گفت: افزایش تاب‌آوری و احیای بافت فرسوده از دیگر اقدام‌های کمیسیون معماری و شهرسازی بود که تلاش کردیم در این مسیر از درجا سازی ساختمان جلوگیری و به سمت احیای بافت محیطی و منطقه‌ای پیش برویم.

انتهای پیام/

حفظ باغ‌های پایتخت از جمله اقدامات شورای شهر تهران بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.