سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷۵۳ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فعالیت ۷۵۳ پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد کل پزشکان متخصص خراسان شمالی را ۲۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: پزشکان عمومی هم ۳۵۰ نفر هستند که از این تعداد ۱۳۴ نفر دندانپزشک می‌باشند.

نظری افزود: ۲۱ نفر فوق تخصص در خراسان شمالی به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه پزشکان عمومی فعال بیمارستان‌ها در بیمارستان امام علی (ع) یک طرحی و سه پزشک رسمی خدمت می‌کنند، عنوان کرد: تعداد پزشکان بیمارستان امام حسن (ع) یک نفر طرحی و دو نفر رسمی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعداد پزشکان بیمارستان بنت الهدی را یک پزشک طرحی و دو رسمی، بیمارستان امام رضا (ع) را یک نفر طرحی و یک پزشک رسمی، و بیمارستان امام خمینی شیروان را پنج طرحی و یک پزشک رسمی ذکر کرد.

نظری افزود: در بیمارستان هاشمی رفسنجانی سه پزشک طرحی، تعداد پزشکان بیمارستان شهدای فاروج را چهار پزشک طرحی، جاجرم چهار پزشک طرحی و در بیمارستان پورسینای آشخانه دو پزشک طرحی خدمت می‌کنند.

او افزود: خراسان شمالی به رشته‌های فوق تخصصی نظیر روماتولوژی، ریه، خون، هماتولوژی بالینی، هماتولوژی اطفال، جراحی عروق، سوختگی و جراحی قلب نیاز بیشتری دارد.

هفت بیمارستان با ۶۹۰ تخت در خراسان شمالی وجود داشت که با افتتاح سه بیمارستان دیگر تعداد تخت‌ها به یک هزار و ۳۰۰ تخت افزایش یافته است.

استان خراسان شمالی جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام/د

فعالیت ۷۵۳ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در خراسان شمالی

برچسب ها: پزشک ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.