سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنبیلی پر از مهمات ؛ روایتی از فرزند شهید اندرزگو +عکس

روایتی جذاب و شنیدنی از فرزند شهید اندرزگو درباره ماجرای دیدار پدرش با رهبر انقلاب را در این خبر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان شهدای انقلاب، نام شهید سیدعلی اندرزگو همیشه درخشان و زنده است. مردی عجیب و بزرگ که داستان مبارزاتش نمونه یک مبارزه انقلابی الهی است. سید علی اندرزگو در نوجوانی با شهید «نواب صفوی» آشنا شد و در ستم‏‌ستیزی، از او الهام گرفت. در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، به عرصه مبارزه با رژیم شاهنشاهی ورود کرد و مورد تعقیب مزدوران ساواک قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: شهید اندرزگو رژیم پهلوی را حیران کرده بود


اندرزگو زیر شکنجه‏‌های طاقت‌فرسای ساواک اعترافی نکرد و آزاد شد. از آن زمان، وارد شاخه نظامی «هیئت مؤتلفه اسلامی» شد و با نام‌های مستعار به انجام کارهای چریکی مشغول شد و قصد ترور شاه را داشت تا اینکه در مسیر به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی با زبان روزه به شهادت رسید.

همزمان با سالگرد شهادت سید علی اندرزگو روایت جذاب و شنیدنی حجت‌الاسلام مهدی اندرزگو فرزند این شهید والا‌مقام  منتشر شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست. در متن کامل این روایت آمده است:

«از حضرت آقا شنیدم که: یک روز آقای اندرزگو را در بازار «سرشور» مشهد دیدم که با یک موتور گازی می آمد . موتور را که نگهداشت ، دیدم چند خروش در عقب موتور خود دارد. از او درباره‌ی خروس ها پرسیدم.

جواب داد که این خروس ها استثنایی‌اند و تخم می گذارند!حضرت آقا فرمودند زنبیل را کنار زدم ،دیدم زیرپای خروس ها پر از نارنجک و اسلحه است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید ، رهبر انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.