سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند فراهم ساختن زیرساخت آموزشی است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی باید حوزه زیرساخت‌ها و فضای جذب و به کارگیری نیرو‌ها را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا پور ابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است از جمله افتتاح بیمارستان جدید باهنر و بخش‌های دیگر که اتفاقات مثبتی را برای استان رقم زده است.

او پیگیری جدی‌تر در حوزه ارتقای شاخص‌های بهداشتی در جنوب استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: حضور وزیر بهداشت در جنوب استان کرمان فرصتی بود که شاخص‌های این منطقه ارائه شود و ارتقای آن‌ها را شاهد باشیم و اثار بهبود خدمات و رضایت مردم را شاهد باشیم.

پورابراهیمی افزود: پزشکان ما دو نقش دارند اول اینکه خدمات درمانی را ارائه می‌کنند و دوم اینکه تخصص خودشان را به دانشجویان منتقل می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بیان کرد: برای این مسئله باید ابتدا به زیرساخت‌ها و امکاناتمان برای تربیت پزشکان نگاه کنیم.

او تصریح کرد: الان دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶ هزار نفر دانشجو تربیت می‌کند، آیا برای افزایش این تعداد دانشجو، امکانات و زمینه تدریس آن‌ها را داریم.

پورابراهیمی تاکید کرد: زیرساخت‌های ما برای تربیت دانشجو باید فراهم باشد و به وزارت بهداشت هم پیشنهاد دادیم که به هر میزان توسعه زیرساخت می‌تواند افزایش یابد و دانشجویی را اضافه کنیم برای عدم حضور جوانانمان در خارج از کشور، قابل قبول است.

او اظهار داشت: فضای جذب و به کارگیری نیرو‌ها هم در این مسئله مهم است، نسبت خدمات پزشک با جمعیت باید مبنای کاری ما باشد.

پورابراهیمی گفت: پرداخت مطالبات معوق دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته صورت گرفت که اقدام مثبتی بود.

او به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره داشت و گفت: در قانون مالیات برارزش افزوده مدنظر قرار دادیم که اعتبارات و بودجه‌های مورد نیاز بخش سلامت در جامعه را پایدار و بدون ریسک کنیم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.