سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممبینی: داوران پشت دروازه حذف نمی‌شوند

رئیس کمیته داروان گفت: تا زمان آمدن VAR، از داروان پشت دروازه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت ممبینی، رئیس کمیته داوران فوتبال درخصوص انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور برتر سال اظهار کرد: فغانی نه فقط در ایران بلکه در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و ملاک برای انتخاب او هم قضاوت‌های داخلی و هم داوری‌های بین المللی بوده است که البته فغانی بهترین نمره را در بین داوران ایرانی داشته است.


بیشتر بخوانید: بیرانوند مرد سال فوتبال ایران شد/ برانکو و پرسپولیس، برترین مربی و باشگاه شدند
شکوری: تجهیز ورزشگاه‌ها اولویت اول فدراسیون فوتبال است/ موضوع طلب ویلموتس حل می‌شود


ممبینی درمورد اعتراضاتی که به داوری‌های هفته اول لیگ شده است بیان کرد: طبق آیین نامه به دلیل اعتراضاتی که به داوری می‌شود، افراد معترض به کمیته انضباطی فراخوانده می‌شوند. البته ارزیابی ما از عملکرد داوران در هفته اول مثبت بوده است قضاوت‌هایی خوبی داشتند و خودمان هم صحنه‌ها را دیدیم و داوری‌ها را تایید می‌کنیم.

او درباره استفاده از VAR در لیگ ایران گفت:‌کلاس ۵ روز‌ه‌ای با حضور مدرس فیفا داشتیم استارت کار زده شده، اما بحث VAR پروسه ۶ ماهه‌ای نیاز دارد و مقداری طول می‌کشد، چون هر داور حداقل باید ۹۰ دقیقه آموزش ببیند وو نیاز به لایسنس فیفا داریم که زمان می‌برد. با جدیت تلاش می‌کنیم که آن را به لیگ اضافه کنیم.

ممبینی درمورد حذف شدن داوران کنار دروازه از هفته سوم لیگ گفت: خیر در لیگ همچنان از داوران پشت دروازه استفاده خواهیم کرد و تا آمدن VAR از این داوران استفاده خوهیم کرد.


انتهای پیام/

اظهارات ممبینی درمورد مسائل داوری در ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.