سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار در نشست بانوان منتخب استان مرکزی:

طرح گفتگوی ملی خانواده یکی از رویکرد‌های مهم معاونت زنان و خانواده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بانوان منتخب استان مرکزی نشست داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه سفر یک روزه به استان مرکزی در نشست با بانوان منتخب این استان گفت: طرح گفتگوی ملی خانواده یکی از رویکرد‌های مهم معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم است.

ابتکار افزود: این طرح در رابطه با موضوع تحکیم خانواده است تا اعضای خانواده بتوانند مهارت‌های لازم در زمینه مهارت شنیداری، مهارت گفتاری، مهارت حل و فصل اختلاف را در داخل خانواده بکار گیرند و دارای تفاهم و ارتباط عاطفی و صمیمانه بیشتری باشند که این نیاز به تمرین و مهارت دارد.

او با بیان اینکه فاز اول این طرح در استان مرکزی و ۳۱ استان کشور انجام شده گفت: در حال حاضر در حال اجرای فاز دوم این طرح هستیم و قرار است تسهیل گرانی برای این کار تربیت شوند و مهارت‌های گفتگو بطور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد دستاورد‌های خوبی در این زمینه باشیم.

لایحه‌های زیادی در حوزه زنان و خانواده در دستور کار دولت قرار دارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با بیان اینکه لایحه‌های زیادی در حوزه زنان و خانواده در دستور کار دولت قرار دارد بیان کرد: این لایحه‌ها در زمینه اصلاح قوانینی است که به حوزه خانواده و بهبود وضعیت زنان کمک کند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروز در استان مرکزی در حوزه زنان رقم خورد تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بود که این سند فرابخشی بهبود وضعیت زنان در زمینه‌های مختلف با آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اقتصادی، مشارکت اجتماعی و مباحث حقوقی است که اجرایی شدن آن می‌تواند شاخص مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زنان را بهبود ببخشد.

در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت حوزه زنان و خانواده در استان، تعدادی از بانوان منتخب استان به نمایندگی از سایر گروه‌های مختلف زنان پیشنهادات و راهکار‌های اجرایی خود را به منظور رفع مشکلات و موانع و چالش‌هایی که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد را مطرح و همچنین در خصوص طرح نشاط اجتماعی و توانمندی‌های زنان بحث و گفتگو شد.

افزایش مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی، ایجاد پارک بانوان در شهرستان‌های استان، مشارکت زنان در پست‌های مدیریتی، ایجاد اشتغال و امنیت شغلی زنان باردار از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین د پایان این نشست در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده موزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در اراک افتتاح شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.