سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد:

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با تقویت مشاغل خانگی بانوان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: پیشگیری از مهاجرت روستاییان نیازمند حمایت از مشاغل خانگی بانوان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاطمه دانش یزدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به ضرورت توجه و گسترش مشاغل خرد و خانگی در جامعه گفت: پیشگیری از مهاجرت روستاییان نیازمند حمایت از مشاغل خانگی بانوان است.

دانش یزدی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به آغاز هفته خانواده اظهار داشت: مباحث مرتبط با بحث خانواده در استان یزد را در چند دسته تقسیم‌بندی می‌کنیم که یکی از مهمترین آن بحث تحکیم بنیان خانواده است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و اقدامات گسترده‌ای که از طریق فضای مجازی در این زمینه صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد توجه به موضوع تحکیم بنیان خانواده و فعالیت در راستای تقویت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دانش یزدی افزود: خانواده در اسلام و ایران از جایگاه بسیار بالایی برخودار است و همین موضوع هم ضرورت توجه به تقویت تحکیم این بنای مهم و حیاتی در جامعه را دوچندان می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد ادامه داد: در بحث کرسی‌های هم‌اندیشی، نشست‌های آموزشی و مشاوره‌ای ویژه خانواده و همچنین دوره‌های آموزشی مرتبط با سبک زندگی ایرانی اسلامی، فعالیت‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.

دانش یزدی تصریح کرد: قطعا این چنین اقداماتی در صورتی که با جدیت دنبال شود می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانوادگی در جامعه به شکل قابل قبول و تاثیرگذاری نقش آفرین باشد.

او تصریح کرد: در کنار مسائل اجتماعی و با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد؛ از آنجا که بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه توان اجرای فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های اقتصادی از جمله مشاغل خرد و خانگی دارند، در این حوزه هم فعالیت‌هایی طرح‌ریزی شده است.

دانش یزدی  با بیان اینکه توجه به مشاغل خانگی ویژه زنان روستایی جلوی مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را می‌گیرد گفت: در استان یزد بانوان اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی انجام داده اند که این اقدامات زمینه اشتغال افراد مختلفی را فراهم می‌کند.

او توجه به پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس آن‌ها را مهم دانست و گفت: برنامه‌ریزی در راستای مشاغل خانگی بانوان روستایی، می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش مهاجرت و حتی ایجاد مهاجرت معکوس به روستا‌ها مطرح شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ نفر از بانوان استان یزد به عنوان مدیرعامل در کارخانجات و شرکت‌های بزرگ اقتصادی یزد در حال فعالیت هستند و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالایی است که بانوان در حوزه اقتصادی دارند.

انتهای پیام/ غ

پیشگیری از مهاجرت روستاییان نیازمند حمایت از مشاغل خانگی بانوان است

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.