سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رئیس کل دادگستری هرمزگان به اخلاق حرفه ای و پاک دستی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان توجه مستمر به مبانی اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظر علمی را در ارائه نظرات کارشناسان دادگستری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خواستار توجه مستمر به مبانی اخلاق حرفه ای، پاکدستی و اظهار نظر علمی در ارائه نظرات کارشناسی شد.

او در دیدار با رئیس هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان و اعضای هیأت مدیره این مرکز جایگاه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، در روند رسیدگی قضایی را حساس و حیاتی برشمرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر پای‌بندی به قانون، لزوم تقارب در نظرات کارشناسی، ارتقای نظارت بر عملکرد و نظریات کارشناسان، لزوم برخورداری از سیستم‌های هوشمند، اصلاح نظام ارجاع کار به کارشناسان و تنوع بخشیدن در ارجاع پرونده به کارشناسان نه فقط به چند کارشناس محدود، تأکید کرد.

او حفظ بی طرفی و رعایت موازین علمی و اخلاقی را به منظور ارائه نظرات مؤثر و با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون کارگشا عنوان کرد و افزود: اظهار نظر علمی و مبتنی بر دلایل مستدل موجب اتقان، استحکام و سلامت بیشتر احکام صادره از مراجع قضایی است و تعالی روحی، اقناع وجدانی و حسن عاقبت کارشناسان را به عنوان امین دستگاه قضایی و طرفین پرونده سبب خواهد شد.

علی صالحی با بیان این مطلب که بخشی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی ناشی از عدم ارائه به موقع و در مهلت قانونی نظرات کارشناسی است، خواستار همکاری مجدانه اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در رفع نواقص موجود شد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان در این دیدار، ضمن بیان دغدغه‌های کارشناسان رسمی دادگستری، با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری کارشناسان رسمی دادگستری و دستگاه قضایی استان گفت: این همکاری سبب ادای تکلیف قانونی و ارتقای کیفیت آراء می‌شود.

علی مهران زاده افزود:همکاری کارشناسان دادگستری و دستگاه قضایی سبب می‌شود مرکز کارشناسان به عنوان نمونۀ موفقی از استقلال رأی جامعه کارشناسی پایدار بماند.

در این نشست هریک از اعضای هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان، نقطه نظرات و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/ر

ضرورت رعایت موازین علمی و اخلاقی در دستگاه قضا

برچسب ها: دادستان ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.