سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش زنان کارآفرین باحضور مشاوراموربانوان ریاست جمهوری/ ۱۰ خانم کارخانه دار وکارآفرین در کرمان

باحضور مشاور معاون علمی رئیس جمهوردر امور بانوان همایش بانوان کارآفرین در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   باحضور خانم حمید زاده  مشاور معاونت رئیس جمهوری در امور بانوان همایش بانوان کارآفرین استان کرمان در اتاق بازرگانی استان کرمان برگزارشد.

دراین مراسم مسعود ترک‌زاده رییس پارک علم و فناوری استان کرمان  با اشاره به سهم ۵۰ درصدی بانوان در جمعیت کشور افزود: ۵ میلیون مهندس در کشور داریم که ۶۵ درصد آن‌ها خانم هستند.

او بیان کرد: توسعه پایدار در صورتی محقق می‌شود که به همه جوانب توجه کنیم بنابراین نمی‌توان نقش بانوان را نادیده گرفت.
او یکی از مهمترین ارکان توسعه را رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی بدون حضور بانوان امری غیر ممکن دانست.

او عنوان کرد:توسعه کارآفرینی در بانوان را در گرو تحصیلات، مهارت و مالکیت آنهاست.

او افزود: مهارت نقش بسیار پررنگی در کارآفرینی دارد.

ترک زاده بیان کرد: مرکز رشد کسب و کار بانوان استان کرمان جدای از پارک علم و فناوری نیست و همچنین این مرکز با دفتر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در ارتباط است که باید از همکاری این دو نهاد در راستای هرچه بهتر حضور بانوان در عرصه‌های توسعه استان و کشور نهایت استفاده را کرد.

مهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در همایش بانوان کارآفرین استان در اتاق بازرگانی گفت: ۲۸ درصد پژوهشگران در کل جهان بانوان بوده که در ایران این عدد در حدود ۱۴ درصد است.

او گفت: پرورش خلاقیت و ایده پردازی در دانش آموزان موجبات رشد و توسعه جامعه را فراهم می‌آورد که خوشبختانه والدین درک خوبی نسبت به این مهم دارند.

او عنوان کرد: ۳۶ هزار میلیارد تومان ارزش انرژی است که در استان کرمان هدر می‌رود که بانوان می‌توانند در این حوزه خلاقیت داشته باشند تا مصرف انرژی را بهینه‌سازی کنیم، ضمن آنکه بانوان باید به معقوله افزایش بهره‌وری انرژی نیز ورود پیدا کنند.

او حمایت جدی از کسب و کار‌های نو را یکی از رویکرد‌های جدید اتاق کرمان عنوان کرد.

طبیب زاده افزود: از اسفندماه سال گذشته این اقدام در دستور کار اتاق بازرگانی کرمان قرار گرفته است و از هر نوع ایده خلاقانه‌ای حمایت کرده‌ایم.

فاطمه‌السادات حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم در همایش بانوان کارآفرین استان گفت: استان کرمان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای است که یکی از این ظرفیت‌ها بحث مشاغل خانگی بوده به طوری که کرمان در مشارکت‌های اقتصادی در زمینه مشاغل خانگی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به اینکه ۱۰ بانوی کارآفرین در استان کرمان دارای کارخانه هستند تاکید کرد.

حسینی گفت: مراکز رشد و فناوری در حوزه بانوان یک نیاز است تا خودباوری و اعتماد به نفس بانوان استان را ارتقا دهد.

او افزود: تا کنون ده‌ها طرح در حوزه ایده نو در استان ارایه شده است که ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد: باید تلاش کنیم که بانوان در مراکز رشد ثبت‌نام کنند، زیرا رشد اقتصادی بدون حضور بانوان امکان پذیر نخواهد بود.

او تصریح کرد: راه‌اندازی ۸ مرکز رشد و شتاب‌دهی بانوان و خانواده در سطح استان از اقدامات بعدی حوزه بانوان استان خواهد بود.

زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در امور بانوان در همایش بانوان کارآفرین استان گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرین شدن حرکت کنند.

او افزود: در سال ۹۶ میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۷ حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری رشد ۳۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

او تصریح کرد: وقتی به کارآیی و توانایی زنان و مردان در جامعه توجه کنیم در خواهیم یافت که توانایی و ظرفیت بانوان کمتر از آقایان نیست.

او بیان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در کشور مشغول به فعالیت هستند که متاسفانه فقط ۱۰ درصد آن‌ها توسط بانوان تاسیس و یا اداره می‌شود و در استارت‌آپ‌ها نیز اینگونه است که این موضوع با آمار فارغ‌التحصیلان بانوی کشور همخوانی ندارد.

حمیدزاده عنوان کرد: الگوسازی، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شبکه‌های فرآیندی و حمایت از مراکز رشد از برنامه‌های مهم معاونت علمی و فناوری رییس جمهور است که در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان، نگاه ویژه‌ای به این خطه از کشور خواهیم داشت..

حمید زاده گفت: بر اساس شاخص نوآوری نیز وضعیت ایران خوب است و بالاترین سرعت در نوآور شدن را به خود اختصاص داده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در امور بانوان با اشاره به توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری، افزود: معاونت علمی برای شکل دادن و توسعه این اکوسیستم تلاش مستمری دارد و برای تحقق این امر مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌هایی را تاسیس کرده است.

انتهای پیام/ح

۱۰ زن کارخانه دار در استان کرمان

برچسب ها: بانوان ، کارآفرینان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.