سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل مخرب گیربکس اتوماتیک چیست؟

در صورت استفاده صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس ماشین را تا دو برابر تضمین کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورت استفاده صحیح و رعایت چند نکته‌ی مهم، می‌توان از هزینه‌های سرسام‌آور پیشگیری کرد و عمر طولانی گیربکس را تا دو برابر تضمین کرد. در این گزارش شما را با ۵ عامل که سبب خراب شدن گیربکس اتوماتیک خودرو می‌شود آشنا می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: علت به هم خوردن تنظیم فرمان چیست؟ 


عدم تعویض حالت گیربکس در زمان حرکت
از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنیدعمل مکانیکی تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت می‌گیرد. این کلاچ‌ها و نوار‌ها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را میسر می‌سازند. درصورتی‌که همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید این مکانیسم از اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.


در حالت خلاص (Neutral) رانندگی نکنید
خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد. خودرو‌های دنده اتوماتیک پیشرفته‌تر به‌اندازه‌ای هوشمند هستند که در سرازیری سوخت‌رسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت می‌شوند.


در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید
هرگز به بهانه‌ی شتاب اولیه بیشتر، در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید. نگه‌داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن می‌تواند خسارت و آسیب جبران‌ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید.


درگیر نکردن حالت پارک قبل از توقف کامل
قبل از توقف کامل خودرو، حالت P (پارک) را درگیر نکنید، اکثر خودرو‌های گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه‌ی انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمی‌دهند.


عدم توجه به سرویس‌های دوره‌ای گیربکس
عدم توجه به سرویس‌های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک با عملکرد دنده‌های خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارند. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می‌رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه؛ احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد. در حالت ایده آل بهتر است پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به‌وسیله‌ی گیج تعبیه‌شده بررسی شود و توصیه می‌شود برای خودرو‌های عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر ۲۴ ماه یا ۵۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر اتفاق افتاد) تعویض شود.

منبع:خودروکار

انتهای پیام/

با عوامل مخرب گیربکس اتوماتیک آشناشوید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.