سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش همکاری‌های اقتصادی گلستان و استان ساراتف روسیه

حق شناس استاندار گلستان گفت: همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی گلستان با استان ساراتف روسیه ظرفیت افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان امروز در نشست با هیات سیاسی و اقتصادی استان ساراتف روسیه گفت: این استان محدودیتی برای برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با روسیه و دیگر کشور‌های حاشیه دریای خزر ندارد.


او افزود: برخی ویژگی‌های مشترک این دو استان مانند تولید محصولات کشاورزی و دسترسی به دریا، امکان همکاری بیشتر گلستان و ساراتف را افزایش خواهد داد و گلستان آماده توسعه همکاری‌ها با استان ساراتف در بخش‌های فنی و دانشگاهی، بندری و بازرگانی است.


بیش از یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز استان گلستان و تولید ۲۲۰ هزار تن مرغ، گسترش مزارع میگو و رونق کشت‌های گلخانه‌ای فقط نمونه‌ای از قابلیت‌های اقتصادی گلستان است که می‌تواند موجب تداوم همکاری با استان ساراتف و دیگر کشور‌های حاشیه دریای خزر شود.


الکسی ولادمیدویچ، معاون فرماندار استان ساراتف روسیه هم با بیان اینکه ایران شریک اقتصادی مطمئن روسیه است افزود: تلاش می‌کنیم این روابط در بخش‌های گوناگون گسترش یابد.


او گفت: دستور رهبران دو کشور ایران و روسیه گسترش روابط و تعامل اقتصادی و تجاری با یکدیگر است که هم اینک این روابط با صادرات محصولات کشاورزی از ساراتف به ایران در حال انجام است.


ساراتف یکی از قطب‌های کشاورزی روسیه است و از ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری با استان گلستان در شمال ایران و همسایگی دریای خزر برخوردار است.

 

انتهای پیام / ن

نشست استاندار گلستان با هیات سیاسی و اقتصادی استان ساراتف روسیه

برچسب ها: استاندار ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.