سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناپایداری‌های جوی کم سابقه در بوشهر؛ از وزش طوفان تا بارش ۱۰.۵ میلیمتر باران

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر وزش طوفان و بارش باران را که عصر دیروز و دیشب در استان رخ داد، کم سابقه خواند.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: در مناطقی از نیمه جنوبی و ارتفاعات شرقی استان، در ساعاتی از بعدازظهر دیروز و دیشب شاهد وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت همرفتی و محلی، بودیم که افزایش ابر همراه با وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق را به دنبال داشت.

او با اشاره به اینکه این ناپایداری‌ها ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد، ادامه داد: وزش باد ناشی از این ناپایداری‌ها، ابتدا در شهرستان دشتی آغاز شد و سپس به دیر و کنگان رسید که سرعت باد در این دو شهرستان‌ از ۹۰ کیلومتر در ساعت فراتر رفت.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در شهرستان دشتی افزون بر وزش باد رگبار باران هم باریدن گرفت به طوری که در شهر شُنبه ۱۰.۵ میلیمتر باران بارید.

راستگو گفت: وزش باد باعث تلاطم دریا در سواحل شهرستان‌های دشتی، دیر و کنگان هم شد، اما دور از ساحل، دریا تقریبا آرام بود.

او، این ناپایداری‌ها را ناشی از فعالیت سامانه مونسون در سیستان و بلوچستان و هرمزگان دانست و افزود: وقوع این ناپایداری‌ها در چنین زمانی از سال در استان بوشهر کم سابقه است و بیشتر، این پدیده در اواخر شهریور رخ می‌دهد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: این پدیده به سرعت وارد استان شد و پیش بینی آن از پیش دشوار بود.

خسارت‌ها در دست بررسی است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: طوفان در دیر با قطعی برق و شبکه‌های مخابراتی همراه بوده است و در دشتی نیز به تاسیسات عمومی، ابنیه فنی و ساختمان‌های تجاری خورموج آسیب وارد آمد.

جهانگیر دهقانی افزود: منتظریم اطلاعات بیشتری از خسارت‌ها به دستمان برسد تا میزان خسارت‌ها را بررسی کنیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: هواشناسی ، حوادث ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.