سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برزیل برای ترمیم وجهه خود در خصوص مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون

برزیل که در خصوص عملیات ناموفق اطفای حریق در جنگل‌های آمازون با انتقادهای بین‌المللی مواجه شده دست به دامن سفارت‌های خود در سراسر جهان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برزیل که در خصوص عملیات ناموفق اطفای حریق در جنگل‌های آمازون با انتقاد‌های بین‌المللی مواجه شده از سفارت‌های خود در سراسر جهان خواست تا جامعه بین‌الملل را در خصوص دستاورد‌های محیط زیستی این کشور متقاعد کنند.

 دولت ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل اطلاعیه ۱۲ صفحه‌ای را به سفارت‌های این کشور در سراسر جهان ارسال کرده که شامل آمار و ارقامی است تا دیپلمات‌های برزیلی با استناد به آن‌ها به دفاع از موقعیت دولت در مواجهه با این بحران زیست محیطی بپردازند.

این اطلاعیه به ۵۹ سفارت برزیل در کشور‌های مختلفی که از عملکرد ریودوژانیر در خصوص آتش سوزی‌های گسترده در آمازون انتقاد کرده‌اند، ارسال شده است که انگلیس، فرانسه و آلمان از جمله این کشور‌ها هستند.

فشار‌ها طی روز‌های اخیر بر دولت برزیل افزایش یافته است و تصاویری از آتش سوزی‎های گسترده در جنگل‌های آمازون در سراسر جهان منتشر شده است.

هدف از ارسال این اطلاعیه کشیدن خط بطلان بر انتقاد‌ها علیه سوابق زیست محیطی برزیل است، اما این اطلاعیه برخی از سیاست‌های جنجالی دولت ژائیر را نادیده گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است که جنگل‌زدایی در بزریل در اواسط دهه ۹۰ به اوج خود رسیده بود، اما از سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ به میزان ۷۲ درصد کاهش داشته است.

اما این اطلاعیه به این موضوع که جنگل زدایی در برزیل از سال ۲۰۱۲ شدت گرفته اشاره‌ای نکرده است. پدیده‌ای که علت آن تضعیف اقتصاد برزیل، کاهش بودجه و کاهش اعمال قوانین مرتبط با محیط زیست است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
قابل توجه ترامپ كه محيط زيست براش يه جور مسخره بازيه