سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پروژه‌های آبخیزداری استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افتتاح ۴ طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در برنامه پنجم توسعه ماده ۸۴ صندوق توسعه ملی با هدف رعایت عدالت ملی بین نسلی از منابع و میعانات نفتی و گازی کشور و همچنین تبدیل این‌ها به منابع مولد و زاینده تشکیل شده است.

این مقام مسئول افزود: اعتبارات صندوق توسعه ملی فعالیت‌های چشمگیر آبخیزداری را رقم زد به طوری که در هفته دولت نیز ۴ طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این که این طرح‌ها قرار است در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، سلطانیه، طارم و زنجان به بهره برداری برسند گفت: ۵ طرح دیگر نیز با اعتبارات استانی در این هفته افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

آقاجانلو، کینه ورس ۳ ابهر، آبخیز شهری خدابنده، کبود گنبد سلطانیه و هارون آباد طارم را از جمله پروژه ­هایی اعلام کرد که از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

وی مجموع اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی که به این طرح‌ها تخصیص یافته را ۲۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها در استان ۲۱۵۵ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این پروژه‌ها را بهره وری از رواناب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی اعلام کرد.

گفتنی است امسال از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/ن
 

از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.