سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه هم اندیشی خیرین در خانه فرشتگان

جلسه هم اندیشی خیرین با حضور نمایندگان آموزش پرورش و نمایندگان موسسات خیریه در خانه فرشتگان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  طاهره رمضان زاده موسس موسسه خیریه خانه فرشتگان در این نشست گفت: هدف ما ابتدا نگهداری از کودکان آسیب دیده در زلزله بم بود، اما یا دستان مهربانی که همراه ما شدند موفق شدیم این موسسه را تاسیس و فعالیت خود را آغاز کنیم.

او افزود:مجموعه خانه فرشتگان که فقط اختصاص به دانش آموزان دختر دارد در حال حاضر سرپرستی ۵۰دختر را عهده دار است که در سه گروه سنی ۶تا ۱۲سال، ۱۲تا ۱۸سال و دانشجویان تقسیم می‌شوند، حمایت ما و سازمان بهزیستی که همراه ما هستند در دوران دانشگاه و تا تاهل این دانش آموزان شامل حالشان خواهد بود.

موسس موسسه خیریه خانه فرشتگان گفت: در این ۱۳ سال ما در این مجموعه ۳۳۶ دختر را به عنوان ورودی داشتیم که ۴۳نفر از این دختران ازدواج کرده و خانه فرشتگان توسط این ۴۳ نفر صاحب۳۴ نوه نیز شده است.

 جوانشیری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد نیز در این نشست گفت: اصلی‌ترین هدف ما این است که مشکلات دانش آموزان را در مدارس برطرف کنیم.

او افزود: برگزاری این جلسات باید باعث از بین رفتن نگرانی خیرین و مسئولین آموزش و پرورش برای دانش آموزان بد سرپرست و بی سرپرست شود.

مدیریت آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد گفت: متاسفانه مدیران مدارس ما نمیدانند که این دانش آموزان از چه شرایطی برخوردار هستند، وضعیت ما آموزش پرورشی‌ها با خیرین متفاوت است، اگر شما به این بچه‌ها لطف میکنید ما وظیفه داریم تا از شرایط دانش آموز خود با خبر باشیم و اورا درست هدایت کنیم و در واقع پدری و مادری کردن در حق این بچه‌ها وظیفه همه ماست.

جوانشیری افزود: پیشنهاد من تشکیل یک کارگروه در انتهای این جلسه است، این کارگروه به صورت تخصصی باید بر روی رفتار‌های نا به هنجاری که از این دانش آموزان آسیب پذیر سر میزند تمرکز کند و در پیشرفت و پرورش این دانش آموزان گام بردارد.

او تصریح کرد: سعی ما این است که حداقل در ناحیه۶ دانش آموزان نیازمند وجود نداشته باشند و مشکلات خانوادگی تمامی کودکان و دانش آموزان بر طرف شود.

حسن پور نماینده سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: حق برخورداری از فرصت آموزش برای تمام دانش آموزان باید یکسان باشد، اما دانش آموزی که آسیب دیده باید و در تیرس آسیب‌های اجتماعی است بیش از دیگران باید به سمت آموزش هدایت شود.

او افزود: متاسفانه با توجه به شرایط سخت اقتصادی، کمک‌های مردمی ما به شدت کم‌تر شده و مراکز خیریه ما با مشکلات زیادی رو به رو شده اند.

نماینده سازمان بهزیستی تصریح کرد: دیگر مشکل ما در مورد دانش آموزان مجهول الهویه است؛ دانش آموزانی که یا اتباع هستند و یا دانش آموزانی که به دلیل مکشلات خانوادگی شناسنامه ندارند.

حسن پور افزود: اگر مدارس نسبت به شناسنامه این دانش آموزان سخت گیری کمتری داشته باشند تا ما با صبر و حوصله برای شناسنامه این دانش آموزان اقدام کنیم مشکلات ما نیز کمتر خواهد شد.

او تصریح کرد: ما در ۳سال گذشته نیاز‌های مالی ۳۶۸دانش آموز بد سرپرست و بی سرپرست در ناحیه ۶ مشهد را موفق شدیم با کمک خیرین تامین کنیم.

در پایان این نشست کارگروهی با حضور نماینده آموزش و پرورش، نماینده خیریه دختران، نماینده خیریه پسران و نماینده سازمان بهزیستی برای رسیدگی به امور تربیتی دانش آموزان بد سرپرست و بی سرپرست تشکیل شد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

برگزاری جلسه هم اندیشی خیرین  در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.