سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علاقه‌مندی سفیر افریقای جنوبی نسبت به همکاری با شرکت تراکتورسازی تبریز و قطعه‌سازان تبریزی

ویکا خومالو سفیر افریقای جنوبی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی علاقه مندی خود را برای همکاری مشترک از جمله گردشگری، توسعه اقتصادی و تبادلات فرهنگی و موضوع خواهرخواندگی ابراز داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ویکا خومالو سفیر افریقای جنوبی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: ایران و آفریقای جنوبی دو کشور در حال توسعه هستند و در این میان کسانی نمی‌خواهند ما به کشور‌های توسعه‌یافته تبدیل شویم که در این شرایط ما باید خودمان را برای همدیگر معرفی کنیم و هیچ ابزاری بهتر از گردشگری نمی‌تواند این فرصت را برای دو طرف ایجاد کند.

او ابراز امیدواری کرد با همکاری ایران، منطقه خاورمیانه به وضعیت پایدار برسد و دیگر شاهد کشتار مردم مظلوم فلسطین نباشیم.

سفیر افریقای جنوبی گفت: در این دیدار درباره زمینه‌های همکاری مشترک از جمله گردشگری، توسعه اقتصادی و تبادلات فرهنگی و موضوع خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهر‌های آفریقای جنوبی مذاکره کردیم.


بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی تبریز برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری بین تبریز و آفریقای جنوبی


خومالو همچنین با ابراز علاقه‌مندی نسبت به همکاری با شرکت تراکتورسازی تبریز و قطعه‌سازان تبریزی و نیز ایجاد مناسبات علمی و دانشگاهی، گفت: آفریقای جنوبی فرصت خوبی برای دسترسی شرکت‌های ایرانی به بازار‌های بین‌المللی است.

سفیر افریقای جنوبی در ایران به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کشور متبوع خود در مهر ماه امسال در تهران اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در زمان برگزاری این کمیسیون، هیات‌های اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی از توانمندی‌های آذربایجان شرقی نیز بازدید کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون وابستگی به قدرت‌های بزرگ به مسیر توسعه و پیشرفت خود در زمینه‌های مختلف ادامه می‌دهد.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه ملت ایران علاقه‌مند گسترش روابط با ملت‌های دیگر است و امیدواریم این پیام در مجامع بین‌المللی انعکاس یابد، یادآوری کرد: گسترش ارتباط با جهان جزو سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

او به برخی از ظرفیت‌های آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: استقرار صنایع مهمی مانند ماشین‌سازی و تراکتورسازی، هم‌مرزی با چند کشور منطقه، وجود بازار تاریخی تبریز، دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه، وجود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و دیدنی و فرهنگی ثبت شده و ۱۵۶ واحد دانشگاهی از جمله ظرفیت‌هایی است که این استان را به یکی از استان‌های مهم کشور تبدیل کرده است.

پورمحمدی افزود: تبادل هیات‌های تجاری، علمی و گردشگران می‌تواند شروع خوبی برای همکاری‌های مشترک و توسعه مناسبات در عرصه‌های مختلف بین تبریز و کیپ تاون باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های مشترک آذربایجان شرقی و آفریقای جنوبی در زمینه اکتشاف و استخراج معادن، ایجاد زمینه‌های همکاری در این زمینه را خواستار شد و از فعالان بخش معدن این کشور دعوت کرد تا توانمندی‌های خود را در نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی با فعالان بخش معدن آذربایجانشرقی به اشتراک بگذارند.

سفیر افریقای جنوبی امروز در جریان سفر خود به استان آذربایجان شرقی از شرکت تراکتورسازی تبریز هم دیدن و با مدیرعامل این شرکت گفت‎وگو کرد.

انتهای پیام/م

حضور سفیر افریقای جنوبی در تبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.