سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال افزون بر ۱۷ هزار ماموریت اورژانس در سیستان و بلوچستان انجام شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: ۱۷ هزار و ۴۵۰ ماموریت اورژانس در چهار ماهه امسال در محدوده زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ؛ فریبرز راشدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۴۵۰ ماموریت اورژانس در چهار ماهه امسال در محدوده زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

او افزود: بیشترین ماموریت‌های این مدت با ۱۲ هزار و ۹۶ مورد به تصادفات شهری و بقیه به تصادفات جاده‌ای اختصاص دارد.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۸۸ مجروح در تصادفات شهری و هزار و ۴۷۹ مجروح در تصادفات جاده‌ای در این مدت توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب سوران به مراکز بهداشتی درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این حوزه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر ۹۰۰ نیروی فعال اورژانس در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی استان نیاز است ۲۰۰ نفر نیروی دیگر به این مجموعه اضافه شوند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی استان شامل زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب‌وسوران زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

۲ هزار و ۸۸ مجروح در تصادفات شهری

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.