سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا شهر بافت میزبان جشنواره گردو است؛

برداشت سالیانه ۱۳ هزار تن گردو در بافت

فرماندار بافت گفت: به طور میانگین سالیانه ۱۳ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

فتحعلی حمزه جواران، فرماندار بافت در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اعلام اینکه ششمین جشنواره متوالی گردو یکم شهریورامسال در پارک ساحلی شهر بافت برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا در این جشنواره با فراهم سازی زیرساخت ها، تمام ظرفیت‌های شهرستان و آدام و رسوم عشایر نشان داده شود.

او از راه اندازی بیش از ۳۰ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی، برپایی سیاه چادر و نمایش محصولات دامی، لبنی و طبیعی عشایر شهرستان در این جشنواره خبر داد.

حمزه جواران افزود: این مراسم با حضور گروه‌های موسیقی، مهمانان ویژه، بازیگران مطرح تلویزیون و هنرمندان استانی و کشوری به صورت زنده از شبکه‌های پنج سیما و شما پخش می‌شود.

او شناسایی استعداد توانمندی‌های شهرستان، ارزشمند تولید کردن و فراهم کردن زمینه اصلاح گردو، بهره برداری هرچه بیشتر و شناسایی آفات بیماری گردو و راه‌های مبارزه با آفات، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی گردو و بازاریابی محصول، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه شهرستان در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

فرماندار بافت بیان داشت: در حال حاضر کارخانه فرآوری محصول گردو در این شهرستان وجود ندارد وبه دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

او گفت: از سال ۹۲ به طور متوالی جشنواره گردو برگزار شده است و با توجه به اهداف ویژه‌ی این جشنواره که شناسایی محصولات کشاورزی و مناطق گردشگری شهرستان است، به دنبال این هستیم تا با برگزاری این جشنواره‌ها صنعت گردشگری رونق پیدا کند.

حمزه جواران سطح زیر کشت محصول گردو در این شهرستان را ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و افزود: سطح زیر کشت این محصول در کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: محصول گردوی برداشت شده به استان‌های اصفهان، شیراز و حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ح

۱۳هزار تن گردوی بافت به بازار می آید

برچسب ها: گردو ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.