ماجرای گمشدن پول از صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟
بررسیهای خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نشان میدهد ماجرای گم شدن این بدهی شائبهای است که ناشی از برداشت اشتباه از اسناد حسابداری است.
بر اساس این اسناد، از آنجا که پیش از رای قطعی دیوان عدالت اداری، بدهی دولت به صندوق قطعی نبوده است، نمیتوانسته تا در صورتهای مالی منظور شود اما این بدهی به زبان فنی حسابداران و حسابرسان در صورتهای مالی افشا شده و مدیریت صندوق مکلف به پیگیری آن بوده که نتیجه آن اخذ رای بدوی دیوان عدالت اداری به نفع صندوق بوده است.
بنابراین شواهد ماجرای گم شدن ۷۰۰ میلیارد تومان موضوعیت ندارد و ماجرا اکنون برای دریافت این مبلغ به وسیله دستگاه قضا پیگیری میشود.
به روز شدن پرداخت حقوق سرباز معلمها از مهر ۹۸
سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره وضعیت جذب سرباز معلمان با اشاره به کاهش موالید ذکور اظهار کرد: با توجه به این شرایط در سهمیه دستگاههای دولتی محدودیت گذاشتیم چراکه تمام نیاز آنها را نمیتوانیم تامین کنیم.
او ادامه داد: بنا بر توافقاتی که امسال با وزارت آموزش و پرورش داشتیم حدود سه هزار سهمیه در نظر گرفتیم البته حدود ۵۰-۶۰ نفر دیگر هم به این تعداد اضافه شد.
سردار کمالی ادامه داد: البته با وزرات آموزش و پرورش توافقنامهای در چند بند منعقد کردیم که براساس آن پرداخت حقوق به موقع و برابر قانون باشد، سربازان و خانواده هایشان حتما بیمه شوند و هزینه های اسکان و خوراک سرباز از سوی آموزش و پرورش تامین شود.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۴۰ دستگاه از خدمت سربازان استفاده میکنند، گفت: سرباز معلم، سرباز مربی، سرباز هیئت علمی، تعاون یار و مواردی دیگر از این دست که بنا بر ماموریت دستگاههای مختلف به کار گرفته میشوند.
اما و اگرهای مالکیت اردوگاه دانشآموزی «شهید باهنر»
منصور اردستانی مدیرکل امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش درباره وضعیت حقوقی ملک اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: واگذاری ملک اردوگاه دانش آموزی مذکور براساس تبصره ۳۶ قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور و مصوبه هیئت وزیران موضوع جدول پیوست آن تبصره به صورت اجاره به شرط تملیک بود که به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد تا بابت تامین و پرداخت بدهیهای دستگاههای اجرایی از جمله وزارت آموزش و پرورش (راجع به پاداش پایان خدمت فرهنگیان) در قالب أوراق اسلامی (اوراق صکوک اجاره) با رعایت قوانین و مقررات منتشر کند.
او ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای این مصوبه و تصمیم کارگروه اجرایی انتشار اوراق، به عنوان ذینفع و بهره بردار مکلف شد تا دارایی یا ملک مبنای انتشار اوراق را به کارگروه معرفی کند و در اینجا مسئولان وقت آموزش و پرورش از بین املاک و داراییهای در اختیار خود و با توجه به شرایط تعیین شده، ملک اردوگاه شهید باهنر تهران را معرفی و برای تعیین ارزش دارایی مراتب به کارشناسی رسمی دادگستری ارجاع که صرفا قیمت عرصه (بدون اعیانی و ساختمانها و تاسیسات) ارزیابی و به کارگروه اعلام میشود.
کمکهای دانشآموزی برای بازسازی مناطق سیلزده
حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان درباره فعالیتهای جهادی دانشآموزان این اتحادیه برای ساماندهی فضای آموزشی اظهار کرد: امسال در ۲ نقطه آققلا و پلدختر تمرکز کردیم و بعد از گذشت حدود ۲ماه مدرسههای تحویل گرفته را آماده کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم.
او ادامه داد: در گام بعدی، دانشآموزان برای نوسازی خانههای تخریب شده ناشی از سیل وارد عمل شدند که این اقدامات هم در دو منطقه مذکور انجام میشود.
تاریخی با اشاره به اینکه سال گذشته فعالیتهای جهادی در نقاط مختلف کشور پراکنده بود، بیان کرد: در مناطقی مانند کاشمر، گیلان، خراسان شمالی، کرمان و هرمزگان، دانشآموزان فعالیتهای جهادی انجام دادند اما امسال باتوجه به حوادث ناشی از سیل، توجه ویژهای به مناطق سیلزده داشتیم.
ماجرای اختلاف ملکی «اردوگاه دانشآموزی رامسر» چیست؟
علیرضا کاظمی معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره ماجرای اختلاف ملکی اردوگاه دانش آموزی رامسر اظهار کرد: درباره مسئله اردوگاه رامسر با اختلاف ملکی مواجه هستیم و بخشی از آن مربوط به بسیج و سپاه میشود که این پرونده هنوز در جریان است.
وی ادامه داد: بسیج معتقد است که بخشی از اردوگاه مشاع است که البته این مشاع بودن در دادگاه به اثبات رسیده است اما به دنبال آن هستیم که این ملکیت را تعیین تکلیف کنیم اما اختلاف به این دلیل است که ملکیت مربوط به بخشی است که دیگران بدون سند آن را تصرف کردهاند و اکنون هم در آن قسمت ساخت و ساز انجام شده است.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این مشاع بودن باید از قسمت مذکور باشد اما طرف مقابل آن را نمیپذیرد و دادگاه هم اکنون به گونهای رای داده است که باید از بخش ساحلی قسمتی به بسیح و سپاه داده شود.
خودنمایی مدارس رنگارنگ در نظام آموزشی
در شرایطی که آموزش و پرورشیها داعیه اجرای سند تحول بنیادین را دارند، موارد نقض این سند قابل تامل است، بارها و بارها از عدالت آموزشی سخن به میان آمده است و همچنان بعد از ۵-۶ رونمایی از سند تحول تغییری در چند طبقه بودن نظام آموزشی نیست و هر روز شکافها بیشتر میشود.
بارها و در دوران وزرای مختلف آموزش و پرورش از تنوع مدارس گلایه شده است، اما ترتیب اثری در بهبود اوضاع نیست، گویی آموزش و پرورشیها راهکار موثر برای رهایی از خلأهای این وزارتخانه را صرفا ایستادن در قامت یک منتقد میدانند تا اینکه راه چارهای برای آن بیابند.
از اظهارات فانی، دانشآشتیانی و بطحایی وزرای بعد از اجرای سند تحول بنیادین درباره تنوع مدارس که بگذریم، حسینی هم که حالا در مقام سرپرستی سکان آموزش و پرورش را به دست گرفته است از وجود ۲۴ نوع مدرسه انتقاد و بر کاهش این تنوع تاکید کرد.
علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه معتقد است به طور کلی تا زمانی که تعدد و تنوع مدرسه داریم، چنین شرایطی وجود دارد که برخی از مدارس از حیث برنامهریزی درسی فرصتهای بیشتر آموزشی پیدا میکنند درنتیجه در رقابتهای علمی شرایط مناسبتری دارند، اما این شرایط به معنای ناکارآمدی مدارس دولتی نیست.
انتهای پیام/