سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باورهای دینی باید با قرآن و عترت منطبق شود

یک کارشناس مذهبی گفت: برهمه ما که به حقانیت قرآن، حقانیت نبوت و رسالت عقیده داریم واجب است که عقاید و باور‌های دینی و مذهبی خود را با قرآن و عترت منطبق نماییم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن شریعتی کارشناس مذهبی در سلسله جلسات اخلاق با خادمان خورشید در حرم مطهر رضوی گفت: یکی از ویژگی‌های عمل صالح مسلمانان، شناخت رهبر، امام و پیشوا برای هدایت ایشان می‌باشد.
 
او ادامه داد: برهمه ما که به حقانیت قرآن، حقانیت نبوت و رسالت عقیده داریم واجب است که اولا عقاید و باور‌های دینی و مذهبی خود را با قرآن و عترت منطبق نماییم و ثانیا قدم بعدی این است که پیوسته و مداوم در جهت تحکیم عقاید دینی منطبق با قرآن و عترت حرکت کنیم؛ بنابراین لازم است در تمامی اصول و فروع دین انطباق لازم وجود داشته باشد.

این کارشناس مذهبی گفت: بحث امامت و ولایت تا آنجا اهمیت پیدا می‌کند که در قرآن کریم، روایات و احادیث معتبر اهل تشیع و تسنن نسبت به آن تفاسیر مختلفی ارائه شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین شریعتی افزود: تنها قرآن کریم است که همسان و همتای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
 
او تصریح کرد: قرآن، تفسیری دارد که مفسّران فراوانی به این نعمت نایل شدند اما ولایت، تفسیر می‌خواهد آن روایت‌ها و جمله‌های کوتاه که امامت و ولایت را شرح می‌دهد آن‌ها لازم بود ولی کافی نبود وجود مبارک امام دهم امام هادی (ع) امامت و ولایت را تفسیر کرده است زیارت نورانی جامعه کبیره به منزله تفسیر امامت است.
 
این کارشناس مذهبی گفت: همان‌طور که قرآن، احتیاج به تفسیر دارد امامت هم احتیاج به تفسیر دارد که هر کدام از ائمه اطهار (ع) یک آیه یا چند آیه قرآن را تفسیر کردند ولی وجود مبارک امام هادی(ع) کلّ قرآن را تفسیر کرد، چون عترت و قرآن همتای هم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی افزود: زیارت جامعه کبیره در مقام الوهیت و ربوبیت به انسان می‏فهماند که سراسر نظام هستی را اسمای حسنای الهی اداره می‏ کند و جای خالی وجود ندارد تا غیر خدای سبحان اداره آن قسمت را بر عهده بگیرد، از این‏ رو باید چشم طمع از غیر خدا فرو بست و به کسی جز او امیدی نداشت
 
او ادامه داد: زیارت جامعه نیز در مقام خلافت الهی و امامت، جایی خالی باقی نمی‏گذارد تا دیگران آن را پر کنند، پس باید دست  از دیگران کوتاه کرد و دیده امید به خانه اهل‏ بیت (ع) دوخت، چنان که دیگران نیز باید چنگال طمع از چنگ‏اندازی به خلافت، کوتاه کنند؛ زیرا با بودن افضل، نوبت به مفضول نمی‏رسد؛ و با وجود معصوم مجالی برای غیر معصوم نخواهد بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

تنها قرآن کریم همسان و همتای اهل بیت (ع) است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.