سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عملیات تکمیلی بند سنگی ملاتی شهرستان آباده

عملیات پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی منطقه خسروشیرین شهرستان آباده با هدف حفاظت از منابع آب و خاک و تغذیه آبخوان‌ها در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده گفت: با برنامه ریزی و پیگیری‌های مستمر انجام شده در این شهرستان پروژه آبخیزداری پلاک فتح آباد منطقه خسروشیرین با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در حال تکمیل است.

او افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال حاضر نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

رحیمی مساحت حوزه آبخیز این بند را یکهزار و ۳۶۸ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: ساخت این بند سنگی ملاتی با ارتفاع ۲۰ متر و دهانه سریز ۲۰ متر و حجم عملیات سنگ و سیمان به میزان یکهزار و ۲۰۰ متر مکعب از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

او اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل سیل و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه ها، قنات‌ها و تامین آب شرب روستا‌های اطراف بویژه منطقه خسرو شیرین اجرا و نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به اراضی پایین دست این حوزه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اشاره به حجم آبگیری سالیانه این پروژه به میزان ۴۵ هزار متر مکعب اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا پایان مهر ماه امسال خاتمه و به بهره برداری کامل برسد. رحیمی حقیقی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه یکصد خانوار روستایی و عشایری از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/م

اجرای عملیات تکمیلی بند سنگی ملاتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.