او افزود: جریمه به حساب خزانه و عوارض به حساب شهرداری میرود و خرج توسعه حمل و نقل همان شهر میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر شخصی عوارض ندهد، بدهکار میشود و بعد از مدتی هم جریمه خواهد شد، گفت: در سالهای گذشته طرح ترافیک به صورت سالیانه ارائه میشد و تنها عدهای از خواص توانایی خرید آن را داشتند و شهرداری هم پول خوبی از این محل دریافت میکرد، اما اکنون ما این موضوع را وابسته به ساعت ورود و خروج کردیم و مردم میتوانند تردد خود را کنترل کنند.
بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز طرح ترافیک جدید؛ از پولی شدن زوج یا فرد تا آموزش نحوه جریمه نشدن
پورسیدآقایی ادامه داد: اگرچه این روش سبب کاهش درآمد شهرداری شده است، اما باید توجه داشت که تنها دلیل آن کاهش تردد شهروندان و مدیریت مصرف از سوی آنها بوده است.
او افزود: این اتفاق مبارکی است که هم مردم هزینه کمتری میدهند و هم شهر خلوتتر و آلودگی هوا نیز برطرف میشود، ضمن اینکه ما هم با کاهش درآمد شهرداری مشکلی نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.
انتهای پیام/