سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

منبت ملایر ثبت جهانی می‌شود

پویا محمودیان گفت: صنعت منبت ملایر مهر ماه امسال ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،پویا محمودیان، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تحول و توسعه چشمگیر صنعت مبل و منبت در شهرستان ملایر، گفت: این صنعت در مهر ماه امسال جهانی می‌شود.

او اظهار داشت: محقق شدن این امر مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌های این صنعت در این شهر است.

محمودیان با بیان اینکه امروز تحول و توسعه چشمگیری در حوزه صنعت مبل و منبت و صنایع دستی ملایر به چشم می‌خورد، ابراز کرد: امیدواریم در سالی که صنایع دستی و هنر‌های سنتی نقش بسیار مهمی در اشتغال، ارزآوری و معرفی فرهنگ کشورمان ایفا می‌کند، بتوانیم پرونده جهانی شدن مبل و‌منبت ملایر را به ثبت برسانیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: هم اکنون نزدیک به هشت شهر و دو روستای کشورمان موفق به کسب عنوان‌های ملی و جهانی در حوزه صنایع دستی از شورای راهبردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده‌اند و امیدواریم بتوانیم با ثبت شهر‌های دیگری از کشورمان و کسب رتبه برتر در این حوزه اقتدار خود را در صنایع دستی و هنر‌های سنتی به دنیا اعلام کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه صنعت مبل و منبت سرمایه‌ای بسیار ارزشمند برای معرفی هر چه بیشتر شهرستان ملایر به دیگر کشور‌ها است، بیان کرد: ملی و جهانی شدن صنعت مبل و منبت ملایر گامی در راستای برند سازی، افزایش صادرات، ارزآوری و رونق اقتصادی منطقه است.

فرماندار ویژه ملایرهم در این زمینه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان خاطرنشان کرد: امروز ملایر به شهر برند‌های ملی و جهانی و به مقصدی برای حضور گردشگران از سراسر ایران اسلامی تبدیل شده است.

قدرت الله ولدی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر از ۲۱ مرداد تا ۱ شهریور ماه پذیرایی علاقمندان، گردشگران و خریداران مبل و منبت با تخفیفات ویژه است، تصریح کرد: کلیه زیر ساختار‌های ثبت جهانی منبت ملایر آماده است.

ولدی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ تا ۹۰ درصد اقدامات ثبت پرونده جهانی مبل و منبت ملایر انجام شده است، گفت: با اهتمام و‌جدیت صنعتگران، نمایندگان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی مهرماه امسال پرونده جهانی منبت به نام ملایر رقم می‌خورد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار کارگاه کوچک و بزرگ مبل و منبت، ۹ هزار استاد کار مجرب و بیش از ۲۰ هزار نفر در صنعت مبل و منبت ملایر فعالیت دارند.

نخستین المان مبل و منبت ملایر با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، نمایندگان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در دریاچه کوثر رونمایی شد.

امسال برای سومین بار جشنواره ملی مبل و منبت از ۲۱ مرداد تا یک شهریور ماه پذیرایی علاقمندان گردشگران و خریداران مبل و منبت با تخفیفات ویژه به شهرستان ملایر است.
انتهای پیام/ج

منبت ملایر ثبت جهانی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.