سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمایت ترامپ از بازگشت روسیه به جی ۷

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با پیوستن دوباره روسیه به جمع ۷ کشور پیشرفته صنعتی جهان و فعالیت دوباره گروه ۸ موافق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد با پیوستن دوباره روسیه به گروه ۷ و فعالیت دوباره گروه ۸ که در سال ۲۰۱۴ از گروه هشت کشور پیشرفته صنعتی جهان خارج شد، موافق است. این به منزله اختلاف دیگری میان ترامپ و متحدانش در گروه ۷ است.

او در جمع رسانه‌ها در کاخ سفید گفت: داشتن روسیه حس بسیار بهتری است. بسیاری از مسائل که ما در مورد آن‌ها گفتگو می‌کنیم به روسیه مربوط است. من بازگشت آن را به گروه ۸ مطلوب می‌دانم.

رئیس‌جمهوی آمریکا  با اعلام اینکه اگر پیشنهاد بازگشت روسیه مطرح شود به طور کامل از آن حمایت خواهد کرد، گفت: همان طور که می‌دانید برای مدت‌های طولانی ما گروه ۸ را داشتیم. باراک اوباما روسیه را در این گروه نمی‌خواست زیرا آن‌ها بسیار باهوش‌تر از وی بودند.

اعضای گروه ۷ شامل آلمان، کانادا، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و انگلیس قرار است روز‌های پایانی این هفته در شهر بیاریتز در جنوب غربی فرانسه تشکیل جلسه دهند. این نشست به دلیل اختلافات میان ترامپ و متحدانش در مورد بسیاری مسائل از جمله ایران، سوریه و توافق آب و هوایی پاریس با تنش‌های بسیاری همراه است.

از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴, این کشور از گروه ۸ اخراج شد و به این ترتیب از آن زمان گروه ۷ نام گرفت.

ترامپ به دلیل برخی مواضعش در قبال روسیه همواره در آمریکا و حتی در میان حامیان خود مورد انتقاد قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.