سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوئد: باید تلاش کنیم تا سهم خود را از برجام اجرا کنیم

مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد با ابراز تأسف از خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت اول از همه اروپا باید سخت تلاش کند تا سهم خود را از توافق هسته‌ای ایران اجرا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران ابراز تأسف کرد.

والستروم در پاسخ به سوالی در مورد احتمال نجات برجام، گفت: «من فکر می‌کنم، اول از همه، ما باید سخت تلاش کنیم تا مطمئن شویم که سهم خود را از توافق هسته‌ای ایران اجرا کنیم.»

وزیر خارجه سوئد افزود: «من فکر می‌کنم همچنین ما باید سخت تلاش کنیم تا راه حل‌هایی پیدا کنیم که مختص کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باشد، مثلاً (سازوکار) اینستکس که فرانسه، آلمان و انگلیس، پشت آن هستند.»

وی افزود: «همچنین مباحثی در جریان است که این امکان برای شرکت‌های اروپایی واقعاً فراهم شود که با ایران تجارت و سرمایه گذاری کنند. من مشکلات را دست کم نمی‌گیرم چرا که ما خیلی متأسف هستیم که آمریکا از این توافق خارج شده است، اما تلاش می‌کنیم تا واقعاً هر آنچه که در حال حاضر از دستمان بر می‌آید برای پایبند ماندن به تعهداتمان انجام دهیم.»

وزیر امور خارجه سوئد این اظهارات را پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران بیان کرد. آقای ظریف در حال سفر به کشور‌های فنلاند، سوئد و نروژ است تا حمایت آن‌ها را جلب کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.