سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش میدانی غدیر خم در طبس

یک گروه هنری شامل ۴۰۰ هنرور و ۲۰ بازیگر امروز در طبس، واقعه غدیر را به تصویر می‌کشند،

 نظری کارگردان نمایش میدانی غدیر  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:   این نمایش در قرار گاه قدس و در محوطه‌ای با ظرفیت ۶۰۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود.

او افزود: نمایش میدانی غدیر گوشه‌هایی از مراسم حج الوداع پیامبر (ص) و همچنین واقعه غدیر و همان داستان معرفی، ولی بعد از پیامبر (ص) به مردم را به تصویر میکشد و در واقع به دنبال ترویج و تبلیغ تفکر ولایت به زبان هنر است.

نظری ادامه داد: این پروژه با حضور ۴۰۰ نفر هنرور و ۲۰ بازیگر اصلی اجرا خواهد شد که علاوه بر نشان دادن فرایند و واقعه غدیر، چند میان پرده نمایشی مرتبط با موضوع نیز نمایش داده خواهد شد.

کارگردان این اثر با بیان اینکه این نمایشنامه دومین بار است که در طبس اجرا می‌شود گفت: قسمت‌هایی از آیتم‌ها از سال‌های گذشته آماده بود و امسال چند میان پرده جدید به آن اضافه کرده ایم.

نظری افزود: مراحل مقدماتی کار حدود ۳ ماه قبل آغاز شد، اما به صورت جدی دو ماه است که در حال تمرین این نمایش هستیم.

کارگردان نمایش میدانی غدیر با اشاره به این که طبق معمول نمایش‌های میدانی صدا به صورت جداگانه و در استودیو ضبط می‌شود و در زمان اجرا همزمان با بازی‌ها پخش می‌شود تصریح کرد: قسمتی از این کار در استودیو ضبط شده است و کار تلفیق صدا، تصویر و همزمانی آن در زمان اجرا به طوری که برای بیننده قابل قبول باشد کار سختی است.

نظری هدف از اجرای این گونه آثار را ترویج تفکر ولایت و امامت دانست و ادامه داد: در واقع این کار، با حضور مردم، پررنگ خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

شرکت ۴۰۰ نفر هنرور در نمایش میدانی غدیر خم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.