سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تقاضا برای «آب شرب» در یاسوج

مدیر آب و فاضلاب یاسوج گفت: به‌دلیل رشد روز افزون جمعیت در این شهر روزانه شاهد افزایش تقاضا برای آب شرب هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قاسم قلندری  مدیر آب و فاضلاب یاسوج گفت:تقاضا برای آب شرب در شهر یاسوج به‌دلیل رشد روزافزون جمعیت روزانه در حال افزایش بوده در حالی تولید و توزیع آب شرب فرایندی بسیار طولانی، پر زحمت و پرهزینه دارد.

او خواستار ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب به عنوان یک اولویت شد و افزود: هر چند بارش‌ها در سال گذشته و بهار امسال تقویت منابع آب را به همراه داشته، ولی شهروندان نباید در زمینه فرهنگ مصرف آب بی‌توجهی کنند.

قلندری ابراز کرد: الگوی مصرف آب در کشور برای هر نفر ۱۶۰ لیتر بوده در حالی نرم جهانی این میزان ۱۱۰ لیتر است که باید برای رسیدن به وضعیت جهانی اقدامات فرهنگی گسترش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش رسانه‌ها، آحاد مردم و به‌ویژه صاحبنظران حوزه‌های مختلف هستیم.

مدیر آب و فاضلاب یاسوج از اصلاح و توسعه ۹۰ کیلومتر از شبکه آب این شهر خبر داد و افزود: هم اکنون ۸۰ هزار مشترک تحث پوشش این شرکت بوده که برای خدمات‌رسانی مطلوب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

قلندری بیان کرد: به‌کارگیری اتصالات غیراستاندارد، معیوب و نصب نادرست انشعاب به‌وسیله کارگران غیرمجاز و فاقد مهارت از مهمترین عوامل هدرروی آب در شهر یاسوج بوده که انتظار داریم شهروندان برای جلوگیری از هدر رفت آب از به‌کارگیری اتصالات معیوب و غیراستاندارد و سپردن نصب انشعاب به کارگران غیرمجاز و فاقد مهارت خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دیگر شرکت‌های خدمات‌رسان شامل برق، گاز و مخابرات برای اجرای پروژه‌های خود با آبفا هماهنگی لازم را داشته باشند تا خسارت به زیرساخت‌ها به حداقل برسد.

قلندری استفاده از آب شرب در ساختمان‌سازی و آبیاری فضای سبز را نادرست دانست و گفت: هدر رفت آب در آبیاری فضای سبز و ساختمان‌سازی‌ها بالا بوده که ضروری است در این زمینه از آب چاه، رودخانه و یا آب خاکستری استفاده کنند.

انتهای پیام/د

توزیع آب رب در یاسوج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.